byulrika

Alla inlägg under juni 2012

Av Ulrika Eriksson - 7 juni 2012 07:48

Ja jag har varken haft ork elelr motivation att skriva nått inlägg på en veckas tid..har vart FÖR mkt....
Känner mig så motiverad och fokuserad på att göra detta,och det kommer bli en underbar tid för mig det vet jag...20 veckor och det lär ju behövas eftersom jag ska läsa Matte,engelska,svenska,datorkunskap...ser med spänning fram emot detta...Läraren som jag hade ett möte med i tisdags tyckte det var jättekul att jag tar chansen och läser alla dessa ämnen och jag sa som jag känner inför detta att det bara ska bli roligt och jag älskar nya utmaningar och lära mig nya saker är något jag verkligen brinner för.Så på måndag blir det matte från 11-14 känns lite nervigt men mest bara sjukt kul...blev oxå tilldelad en plats i en datorgrupp där jag ska läsa datorkunskap..det är ju verkligen något som är för mig eftersom det är inom data jag ska läsa vidare i sen...men vad det blir får tiden utvisa...inget bestämt än...NU fokus på detta först och främst :)) 
 

Gjorde denna jämförelse bilden igår för jag satt och kollade igenom en del foton från innan OP och alldeles efter...och detta första fotot är när jag vart hemma några dagar efter jag kommit hem efter OP...och det andra fotot är ganska exakt ett år senare...Jag gick ju ner 20 kg innan op så jag var större än så när jag vägde som mest ca 136 kg...på detta första kortet vägde jag ca 115 kg och på det andra kortet som är taget för ett par dagar sen väger jag ca 66 kg...det skiljer alltså nästan 50 kg emellan dessa 2 foton och nästan 70 kg från när jag vägde som mest...För mig är det som att se en främmande person..kan inte känna igen mig själv ens på hur jag såg ut DÅ...och det är ju en bra sak i detta fallet för det betyder att jag accepterat och min förvandling har sjunkit in ordentligt och det är mitt nya smala jag som jag ser som mig själv idag och det känns så jäkla skönt...


Har ju hänt en hel del annat i mitt liv senaste veckorna men det är inget jag tänker skriva om i bloggen.
 


Annars fortsätter mitt liv som vanligt...fokuserar på min mat och träning för det äroch förblir det viktigaste,Hälsan framför allt...annars är det ju väldigt ensamt när man inte har några vänner att umgås med...så för mig känns det som att det kommer bli en väldigt stor skillnad att gå i skolan och träffa andra människor..den sociala delen i mitt liv..det är där jag vill ha en förändring...och att bara få träffa andra människor i skolan kommer bli en stor skillnad det vet jag...ser fram emot att få ta detta steg framåt och vet att studera kommer ge mig så mkt och speciellt i personlig utveckling...Känns bara så fantastiskt kul :))


Önskar alla en fin dag..kanske skriver jag mer senare...

Love & Light & Respect

Tidigare månad - Senare månad

Twitter

Följ

BMI

  Startvikt och mått 2010-02-26

Vikt :: 135,8

BMI :: 49,9

Bröst :: 134,0

Stuss :: 133,0

Midja :: 135,0

 

Vikt och mått 2012-01-21

Vikt :: 74,8 

BMI :: 27,5

Bröst :: 95,0

Stuss :: 94,0

Midja :: 78,0


ღ Gästbok ღ Guestbook ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Presentation


41 årig kvinna som skriver om mitt liv efter GBP-OP,min vardag och fortsatta väg på min viktresa och mot framtiden,tankar och funderingar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards