byulrika

Direktlänk till inlägg 16 maj 2012

::Godmorgon ♥::

Av Ulrika Eriksson - 16 maj 2012 07:00

Ja då var det morgon igen,sovit gott hela natten har jag gjort blev nog en 8 tim iaf,skönt att ha fått in denna sömn,är mkt sällan jag sover dåligt känns ju sjukt bra att ha fått bukt med sömnproblemen jag haft i så många år.


Idag vet jag inte vad jag ska göra på fm,finns ju alltid nått att fixa med här hemma så nått blir det säkert...


Sen på em ska jag ner till VC och ta min spruta som jag gör var tredje månad,ska bli skönt att få den så jag får känna mig lite piggare än så här i kroppen,jag mår toppen för övrigt men denna bristen känner jag av enormt mkt när det närmar sig 3 mån sedan jag fick den sist,känns verkligen som jag börjat vänja mig vid att ta spruta för jag känner mig inte rädd längre,och det är en otrolig känsla efter att ha vart livrädd för allt vad sprutor heter ända sedan jag var barn.


Sjukt glad för jag närmar mig den magiska gränsen som jag satte upp från början nämligen att tappa 70 kg...har nu tappat 69 kg och väger 66,7..helt jävla otrolig känsla måste jag säga..har inte vägt så här lite i hela mitt vuxna liv...det har verkligen gått jättefort den senaste månaden...borde inte gjort det i detta skedet av viktresan...men jag är övertygad om att min träning gör enormt mkt nytta...så därför går det ff med en väldans fart...och ingen är gladare än ja för att jag har hittat det rätta för just mig...älskar mitt liv att vara så aktiv som jag är idag ♥ ♥


Det gick förresten mkt bra för syster och mig att springa i går kväll...för första gången klarade vi alla km på denna 4km vändan på under 7 min,snacka om framsteg för oss på så kort tid,vårat upplägg har gett enorma resultat så det ger ju bara ännu mera motivation...Nästa runda blir imorgon..idag blir inget av pga att jag brukar vara så stel och ha ont efter att jag tagit denna sprutan så ikväll får dte bli vila istället..men nya tag imorgon alltså ♥♥


Ska ta lite kaffe nu och kolla tv ett tag,vid 7:30 ska jag väcka sonen som har lite sovmorgon idag.


Önskar alla en underbar dag..kanske skriver mer senare annars blir det en annan dag..


Love & Light & Respect

 
 
Ingen bild

Pia

16 maj 2012 07:19

Skönt att du har sovit gott för sömnen e viktigt ju.Härligt att du snart har nått ditt viktmål...otroligt duktigt gjort av dig :) Klart du har ju fått kämpa som bara den för att nå dit...duktigt :) ha en bra dag. kram

Ulrika Eriksson

16 maj 2012 09:12

Tack Pia:))ja efter alla dessa år av sömnstörningar så är det underbart att ha hittat det rätta som gör att jag kan sova som jag gör idag(oftast iaf)Ja kämpat har jag gjort som en tok,men det är värt det,och det känns härligt att jag snart är framme vid mitt egentliga viktmål,även om jag ska försöka gå ner några kg till med tanke på vad läkaren sa så är det bara en fördel om jag kan göra det.tack kram

 
Ingen bild

Turid

16 maj 2012 07:31

Ja som jag har sagt hela tiden, du är enormt duktig...kram<3

Ulrika Eriksson

16 maj 2012 09:03

Tack tack kram

 
Ingen bild

angel

16 maj 2012 07:48

skönt de här med sömnen hjärtat.. de är en sak man måste ochbehöver ju de är att sova.. och skönt att du ska ta sprutanså du blir piggare älskade du.. och va härligt med din viktnedgång så härlig känsla att du väger mindre och mindre är glad för din skull.. och du och din syster ni är suuuperduktiga kraaaaam älskade sis

Ulrika Eriksson

16 maj 2012 09:09

ja det är skönt att äntligen kunna sova ordentligt,är av flera orsaker jag sover bättre och jag anser att sömnen är viktigast för att orka med allt som kommer i ens väg:))
ja det blir så skönt att få sprutan snacka om vilken skillnad de kommer vara imorgon helt klart:)
det är en fantastisk och ofattbar känsla att väga så här lite,långt över mina förväntningar,visst hade jag målet från början att nå 70 kg viktminskning men trodde faktiskt inte det var möjligt..men har bevisat för mig själv att allt är möjligt bara jag kör mitt eget race och tror på mig själv vad än andra säger och tror om mig.kraaam älskade sis ♥ ♥

 
Ingen bild

Elisabet Lindberg

16 maj 2012 09:38

Skönt att du fått sova,här är det si och så med den saken.69 kg är mycket det,bra gjort.
Kram

Ulrika Eriksson

16 maj 2012 09:49

tack ja sömnen har blivit så bra efter att allt fallit på plats i mitt liv,och med det aktiva liv jag lever idag så sover jag mkt gott kan jag säga,ja det är ju sjukt jobbigt att inte få sova,förstår att det är jobbigt,tack ja det är mer än 50% av min startvikt så jag är mkt stolt över mig själv,kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika Eriksson - 7 juni 2012 07:48

Ja jag har varken haft ork elelr motivation att skriva nått inlägg på en veckas tid..har vart FÖR mkt.... Känner mig så motiverad och fokuserad på att göra detta,och det kommer bli en underbar tid för mig det vet jag...20 veckor och det lär ju behöv...

Av Ulrika Eriksson - 30 maj 2012 20:30

Dagen har gått snart och jag har inte gjort så jättemkt... Eller ja jag har ju såklart diskat och fixat middag som vanligt Även hunnit med mediation  och vila... Behövdes efter morgonens cykeltur...   Cyklade nästan 2 mil idag och det är...

Av Ulrika Eriksson - 27 maj 2012 21:00


Har vart en helt underbar dag,underbart väder..har njutit till fullo av denna dagen.   Morgonen började med att jag vid 8 tiden blev väckt av sonen och även maken med frukost på sängen och paket från min älskade son,blev så rörd av den presenten,...

Av Ulrika Eriksson - 27 maj 2012 20:45

Yeeeees Loreen vann hela Eurovision. Hon var helt magisk,hela uppträdandet,scennärvaron,sången ja allt var MAGISKT STORT grattis till dig Loreen du var absolut totalt den bästa All kärlek till dig och TACK ♥♥♥   ...

Av Ulrika Eriksson - 25 maj 2012 20:45

Denna dagen var en stor dag för mig... Den firades med familjen och vi åt gott på kvällen och umgicks... Skrev inget om detta  någonstans kändes inte som någon brydde sig direkt ändå om att detta var en väldigt speciell dag för mig.   Ett gra...

Twitter

Följ

BMI

  Startvikt och mått 2010-02-26

Vikt :: 135,8

BMI :: 49,9

Bröst :: 134,0

Stuss :: 133,0

Midja :: 135,0

 

Vikt och mått 2012-01-21

Vikt :: 74,8 

BMI :: 27,5

Bröst :: 95,0

Stuss :: 94,0

Midja :: 78,0


ღ Gästbok ღ Guestbook ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Presentation


41 årig kvinna som skriver om mitt liv efter GBP-OP,min vardag och fortsatta väg på min viktresa och mot framtiden,tankar och funderingar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards