byulrika

Direktlänk till inlägg 10 januari 2012

:: Nytt år,nytt liv,ny blogg ::

Av Ulrika Eriksson - 10 januari 2012 20:45



Ja det är nytt år och det blev en ny blogg tillslut för mig,

Var inte riktigt nöjd med den andra och därför blev det så lite bloggande under december månad,

Men som sagt en ny blogg NU och ett nytt år,

Mitt nya liv har verkligen landat helt och hållet nu,

Det är så här mitt liv ska vara,det jag kämpat för så länge blev tillslut verkligheten för mig,


Min vikt ligger nu på otroliga 77,7 kg och då ska vi komma ihåg att min vikt när den var som mest låg på nästan 136 kg,Mitt midjemått var då 135 cm,idag är det 80 cm,Jag hade ett BMI på 49,9  som var fruktansvärt högt och hälsan var totalt körd i botten med en hel delföljdsjukdomar,plus ett sockerberoende,Idag är mitt BMI 28,5 så nog har jag lycklats mer än någon annan kan förstå,för jag känner trots allt att ingen till fullo förstår allt jag förändrat och hur jag fått kämpat,men huvudsaken är att jag själv vet exakt vad jag gjort,vad jag förändrat...


Idag är jag så lycklig,glad stolt över vad jag åstakommit och jag älskar verkligen mitt nya liv,ett sunt och aktivt liv,älskar mitt nya liv och mig själv,sen får väl folk tycka att jag är ego som säger så,det bryr jag mig inte om ;)


Jag ödslar inte min dyrbara energi på att gå omkring och vara så negativ till allt möjligt i livet,utan dyker det upp jobbiga saker och bakslag så kan jag hantera det på ett bra sätt,sedan se det lilla positiva i den negativa situationen och blicka framåt och gå vidare.För jobbiga saker hör till livet att dom händer är inget konstigt,och man har alltid ett val om man ska låta det förstöra allt man byggt upp eller inte.

Pratade idag med min handläggare på AF och det var lika kul som vanligt,och han är en av dom som stöttar mig på ett enormt bra sätt,är lycklig lottad som fått den bästa hjälpen jag kan tänka mig,men vet oxå att det beror enormt mkt på min egen inställning och det jag själv gör för att ta mig framåt även på denna resan fram mot studier och jobb i framtiden :))




Jag har då gjort en ny header eftersom detta är en ny blogg så tyckte jag att det var självklart att göra det,vore ju kul med nån synpunkt på hur ni tycker att den blev men det visar sig om nån vill säga nått om det,brukar vara tunt med kommentarer ibland så vem vet,men jag säger som jag alltid säger,jag älskar att få kommentarer ,men alla gör som dom vill,det är inget tvång att kommentera i min blogg, 


men samtidigt så undrar jag ibland om man nu alltid läser min blogg och aldrig kommenterar,är man då bara sjukt nyfiken på allt jag skriver eftersom man aldrig kan ta sig tid att skriva en rad ens,ja vad vet jag,men alla gör som dom vill och jag vet att jag har några riktigt goa vänner som läser och kommenterar emellanåt och dom är jag djupt tacksamma för


Önskar nu alla en fortsatt trevlig kväll!!


Love & Light 


 
 
Ingen bild

Annette Johnsson

10 januari 2012 21:38

Jättefin blogg du har gumman.:) tycker du är superduktig som gjort den här resan, och det är roligt att höra att du nu älskar dej själv, finns inget ego i det. Fortsätt du att berömma dej själv, för det är du värd.
Kram.

Ulrika Eriksson

10 januari 2012 21:58

åhh tack gumman=) och ett stort tack för att du kommenterade mitt inlägg=)
Från att alltid ha hatat mig själv så är dte underbart att kunna känna och säga att jag älskar mig själv,kram till dig

 
Ingen bild

Elisabet Lindberg

10 januari 2012 22:13

Underbart vacker sida du gjort här,älskar den rosa texten med.
Ett ego är du absolut inte.Men en otroligt enormt fantastisk resa har du gjort.Tänk vilket bmi du har idag =)
Jag blir så glad att läsa att från att ha hatat dig själv så älskar du dig själv idag.KramarOm

Ulrika Eriksson

11 januari 2012 18:41

Tack så mkt min vän,vad glad jag blir att du tycker om min sida
är så glad att du följer mig även på denna bloggen när jag nu skaffade mig en ny:)
Ja det är helt otroligt vilket BMI jag kommit ner till :D
kramarOm

 
Ingen bild

ela

11 januari 2012 01:03

min darling...så glad jag blev att få läsa detta...det e en stor förändring i ditt liv..från att vara den du var tills nu...så glad och uppåt och så målmedveten...du är helt otrolig ...grattis till allt du gjort genom denna stora och långa och intensivva resa du gjort och du har gjort det för dig själv..många trodde att du inte skulle fixa detta alls ...utan att du skulle ge upp...men du ser dem hade så oerhört mycket fel om detta...för jag visste från 1 a stund att du skulle lyckas med din resa..så jag hoppas dem läser detta och förundras och tom ber om ursäkt för sin misstro...gumman..är så glad att läsa dina framsteg..och att du ligger under 80 kg super women..grattis min blomma till allt ...kram <3<3<3<3<3<3<3

Ulrika Eriksson

11 januari 2012 18:44

Tack darlingen min,din omtanke ,kärlek hjälper mig enormt mkt på vägen,om du bara visste vad ditt stöd verkligen betytt för mig,du är dne bästa forever,my sis ,Ja det finns många som misstrott mig hela tiden som säger att jag inte förändrat mig alls,men jag har kommit så långt på min resa att jag inte bryr mig om dom längre,tack tack

 
Ingen bild

Pia

11 januari 2012 07:12

Tycker din nya blogg blev kanon :) duktig du e! Tycker absolut inte att du e ego för du har verkligen kämpat dig till där du e idag o e superduktig :) Beundrar din styrka till att komma så här långt o att du har förändrat dit liv o ditt levnadssätt som du har gjort. Otrolig resa du har gjort. Kram

Ulrika Eriksson

11 januari 2012 18:46

Tack så mkt vännen:)Älskar ju att hålla på med färger och bilder så detta gör jag med glädje,tycker dte är så roligt så kan ägna timmar åt att få det som jag vill hihi :)
Tack för allt stöd och omtanke den betyder så mkt Kram

 
Ingen bild

Carina Magnusson

11 januari 2012 08:25

Vilken vacker blogg du gjort hjärtat. Jag läser så fort du skrivit nåt nytt för det är så fantastiskt spännande denna resan som du gjort och ff gör. Du är superduktig gumman o som sagt en mycket vacker blogg. Finns inget bättre än att älska sig själv och jag hoppas att jag kan säga samma sak om mig själv nån dag i framtiden men du inspirerar mig att fortsätta kämpa med min dagliga kamp. Kramar i massor <3<3<3<3

Ulrika Eriksson

11 januari 2012 18:51

Åhh tack mitt hjärta för att du tycker det,vad glad jag blir,det vet jag att du gör gumman och det är jag tacksam för:)
håller helt och hållet med dig,och jag är så enormt glad att jag kommit så långt idag att jag kan känna och säga att jag älskar mig själv.Hejar på dig hela tiden gumman,du är så duktig som kämpar du med varje dag kramarOm

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika Eriksson - 7 juni 2012 07:48

Ja jag har varken haft ork elelr motivation att skriva nått inlägg på en veckas tid..har vart FÖR mkt.... Känner mig så motiverad och fokuserad på att göra detta,och det kommer bli en underbar tid för mig det vet jag...20 veckor och det lär ju behöv...

Av Ulrika Eriksson - 30 maj 2012 20:30

Dagen har gått snart och jag har inte gjort så jättemkt... Eller ja jag har ju såklart diskat och fixat middag som vanligt Även hunnit med mediation  och vila... Behövdes efter morgonens cykeltur...   Cyklade nästan 2 mil idag och det är...

Av Ulrika Eriksson - 27 maj 2012 21:00


Har vart en helt underbar dag,underbart väder..har njutit till fullo av denna dagen.   Morgonen började med att jag vid 8 tiden blev väckt av sonen och även maken med frukost på sängen och paket från min älskade son,blev så rörd av den presenten,...

Av Ulrika Eriksson - 27 maj 2012 20:45

Yeeeees Loreen vann hela Eurovision. Hon var helt magisk,hela uppträdandet,scennärvaron,sången ja allt var MAGISKT STORT grattis till dig Loreen du var absolut totalt den bästa All kärlek till dig och TACK ♥♥♥   ...

Av Ulrika Eriksson - 25 maj 2012 20:45

Denna dagen var en stor dag för mig... Den firades med familjen och vi åt gott på kvällen och umgicks... Skrev inget om detta  någonstans kändes inte som någon brydde sig direkt ändå om att detta var en väldigt speciell dag för mig.   Ett gra...

Twitter

Följ

BMI

  Startvikt och mått 2010-02-26

Vikt :: 135,8

BMI :: 49,9

Bröst :: 134,0

Stuss :: 133,0

Midja :: 135,0

 

Vikt och mått 2012-01-21

Vikt :: 74,8 

BMI :: 27,5

Bröst :: 95,0

Stuss :: 94,0

Midja :: 78,0


ღ Gästbok ღ Guestbook ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Presentation


41 årig kvinna som skriver om mitt liv efter GBP-OP,min vardag och fortsatta väg på min viktresa och mot framtiden,tankar och funderingar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<<
Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards