byulrika

Direktlänk till inlägg 11 januari 2012

::Onsdag,en aktiv dag ::

Av Ulrika Eriksson - 11 januari 2012 20:30

Började dagen med att gå upp före 6 ,då blev det frukost nästan en hel smörgås och sedan kaffe efter en stund,(kan ju som sagt inte äta så mkt,för er som läser min blogg för första gången och inte vet så har jag gjort en GBP operation)


Vid 7 väckte jag sonen som skulle upp och till skolan idag,första dagen på den sista terminen i 9:an,När han gått iväg till skolan så klädde jag mig och drog i väg ut på en springrunda,som blev lika mkt gå som springa skulle jag tro,pga den halka som rådde i morse,det blev iaf 5 km idag och det är jag mkt nöjd med,när jag kom in igen så tog jag 10 min och hämtade andan,sedan gjorde jag mina benövningar som jag alltid gör varje dag,3 olika sorters övningar och sedan ca 20 situps och efter detta kände jag mig riktigt nöjd måste jag säga  ツ


Under dagen har jag städat köket och diskat,fixade lunch åt mig och sonen,sedan har jag tvättat lite,vikt tvätt och hängt den nytvättade,även gjort det som ska göras åt katterna såklart,sedan gick jag 2 ärenden idag och efter det passade jag på att ta en 2 km promenad  ツ

Har även hunnit med lite medition idag och sedan vilade jag en stund på em och efter denna aktiva dagen så behövdes lite återhämtning kan jag säga,det var välbehövligt att få sova lite 


Har idag sett att jag tappat vikt igen,så nu står den på 77,2,så underbart härlig känsla,Men man vågar knappt säga till folk att man tappat ännu mera,för jag har märkt att jag tydligen och uppenbarligen är ett stort hot för att jag lyckas med mina förändringar och haft så mkt framgångar på min resa..

är så innerligt trött på dessa kommentarer,"men oj då väger ju du snart lika lite som mig"Du ska inte springa så mkt då kommer du ju försvinna"när ska du sluta gå ner i vikt "osv osv,är så trött på avundsjuka och dessa männsikor som ser mig som ett hot,det är patetiskt och löjligt i mina ögon och jävligt jobbigt i längden det kan jag erkänna...

När jag var stor,ful,extremt överviktig och led av sjuklig fetma ja då var allt så bra,men så fort jag lyckas med allt detta jag gjort med mitt liv dom senaste 2 åren ja då är jag helt plötsligt ett hot,suck säger jag bara...



Nu ska jag och sonen se klart tv och sedan om ett tag ska jag sova,upp tidigt imorgon som vanlig och en fulltecknad aktiv dag...


Love & Light

 
 
Ingen bild

angel

11 januari 2012 21:49

glad jag blir att läsa om dina framgångar du är duktig mitt hjärta du är aktiv. är glad för din skull du är en unik go person kraaaaam uunderbara du

Ulrika Eriksson

11 januari 2012 21:54

tack så mkt gumman,för ditt stöd och din omtanke kramarOm sötaste du

 
Ingen bild

TanjaS

11 januari 2012 21:53

Ja de märks tydligt att de är full av avundsjuka att du lyckas förändra ditt liv så totalt på så kort tid som de knappt hunnit blinka av... Vet du.. Jag är inte avundsjuk.. De är skillnad på vänskap... Jag är FYLLD AV ENORM BEUNDRAN. ALl kärlek Heart kram!

Ulrika Eriksson

11 januari 2012 21:57

Tack Heart för dom orden,det värmer enormt mkt ska du veta,all kärlek tillbaka till dig kram

 
Ingen bild

Elisabet Lindberg

11 januari 2012 22:01

Bry dig inte om dom som är avundsjuka.Du har gjort det bra och det ska dom glädjas över tycker jag.Himlars så duktig du varit idag,hunnit med en hel del.
Kraaam

Ulrika Eriksson

12 januari 2012 08:11

nej jag bryr mig inte om dom egentligen,men klart att man reagerar när folk beter sig på det här sättet,men det spelar ingen roll vad dom tycker,jag vet vad jag lyckats med och hur mkt jag kämpat och kommer fortsätta kämpa :)
Tack,ja jag hann med en hel del igår och det är så skönt att ha energin till det,kraam

 
Ingen bild

Pia

12 januari 2012 07:23

Du e så underbart aktiv alltid nu. ja låt det skina i någons ögon för det tycker jag du kan bjuda på o det vet jag att du gör också :) jag har nog också skrivit att du väger snart lika lite som mig men det e inte pga avund o det vet jag att du förstår :) utan bara ett konstaterande att du har lyckats så bra o med tanke på din vikt innan :) Kämpa på :) kram

Ulrika Eriksson

12 januari 2012 08:18

Tack så mkt=)Ja egentligen så struntar jag i dessa personer men kan inte hjälpas att jag ibland blir irriterad på dessa kommentarer.
Självklart så vet jag att det inte är av avund som du skrivit så,det beror ju på vem det är som skriver dessa saker till mig:)kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika Eriksson - 7 juni 2012 07:48

Ja jag har varken haft ork elelr motivation att skriva nått inlägg på en veckas tid..har vart FÖR mkt.... Känner mig så motiverad och fokuserad på att göra detta,och det kommer bli en underbar tid för mig det vet jag...20 veckor och det lär ju behöv...

Av Ulrika Eriksson - 30 maj 2012 20:30

Dagen har gått snart och jag har inte gjort så jättemkt... Eller ja jag har ju såklart diskat och fixat middag som vanligt Även hunnit med mediation  och vila... Behövdes efter morgonens cykeltur...   Cyklade nästan 2 mil idag och det är...

Av Ulrika Eriksson - 27 maj 2012 21:00


Har vart en helt underbar dag,underbart väder..har njutit till fullo av denna dagen.   Morgonen började med att jag vid 8 tiden blev väckt av sonen och även maken med frukost på sängen och paket från min älskade son,blev så rörd av den presenten,...

Av Ulrika Eriksson - 27 maj 2012 20:45

Yeeeees Loreen vann hela Eurovision. Hon var helt magisk,hela uppträdandet,scennärvaron,sången ja allt var MAGISKT STORT grattis till dig Loreen du var absolut totalt den bästa All kärlek till dig och TACK ♥♥♥   ...

Av Ulrika Eriksson - 25 maj 2012 20:45

Denna dagen var en stor dag för mig... Den firades med familjen och vi åt gott på kvällen och umgicks... Skrev inget om detta  någonstans kändes inte som någon brydde sig direkt ändå om att detta var en väldigt speciell dag för mig.   Ett gra...

Twitter

Följ

BMI

  Startvikt och mått 2010-02-26

Vikt :: 135,8

BMI :: 49,9

Bröst :: 134,0

Stuss :: 133,0

Midja :: 135,0

 

Vikt och mått 2012-01-21

Vikt :: 74,8 

BMI :: 27,5

Bröst :: 95,0

Stuss :: 94,0

Midja :: 78,0


ღ Gästbok ღ Guestbook ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Presentation


41 årig kvinna som skriver om mitt liv efter GBP-OP,min vardag och fortsatta väg på min viktresa och mot framtiden,tankar och funderingar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<<
Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards