byulrika

Direktlänk till inlägg 20 januari 2012

::Möte i Uppsala ::

Av Ulrika Eriksson - 20 januari 2012 21:00

Vilken underbar dag det varit känner mig så glad och enormt lycklig för denna dagen :)


Det var en mkt lugn förmiddag och vid 13 tiden tog jag tåget in till Uppsala för att hinna till mötet på arbetslivresurs  kl 14,när jag kom dit så satte vi oss och pratde om hur veckan varit hur jag mått och om det jobbiga som vart denna veckan,och det kändes så skönt att på riktigt få prata ut om detta med en riktig person öga mot öga,Och min handläggare på arbetslivresurs är så bra,och hon har hjälpt mig så mkt,är så tacksam för det verkligen.


Sedan berättade hon att jag fått en tid  för studiebesök på Hälsoäventyret i Uppsala på fredag kl 11,ska då få träffa en hälsopedagog som ska berätta vad en hälsopedagog gör och få en massa info ,jag längtar verkligen,ska bli grymt kul,för jag vill ju ha all info jag kan få,och ser detta som en värdefull erfarenhet på vägen fram mot mina mål.Sedan kl 13 denna fredagen så är det gruppträff och kanske den sista för min del,för på  detta studiebesöket får jag veta om jag får en praktik plats där,får jag inte det så kommer jag förmodligen hamna på ett ställe som heter kraftkällan ,så hur det än blir så kommer jag få en praktikplats och det har ju vart det stora målet med detta rehabprogrammet.Känner mig så stärkt av detta mötet idag och är totalt redo att ta nästa steg framåt,och min handläggare var övertygad att jag är så redo jag kan bli.


Hon tyckte att jag gjort ett enormt arbete denna tiden hon vart min handläggare,och att jag har gått stora steg framåt och jag ser fram emot den fortsatta tiden med henne,måste säga att jag haft en sån oerhörd tur med dom personer som stöttat mig och hjälpt mig på min väg framåt,min psykolog,min handläggare på AF och min goa Ulla på W4U,men vet oxå att detta inte hade vart möjligt om jag inte satsat 100 % själv,Och det gör jag med allt jag ger mig in i nu för tiden,Och faktiskt så är det sanningen att jag är starkare än någonsin lovin'it


Så detta mötet idag gick så bra det bara kunde är superlycklig,och vi pratade även om vad som ska hända efetr praktiken och det har jag helt klart för mig,så det är faktiskt så att jag har hela detta året klart för mig redan nu och det känns skönt och tryggt 


Nu ska jag kolla klart på tv och sedan sova,det är en ny dag imorgon en underbar helg tar sin början :)


Kan bara säga att jag märkt idag att jag tagit rätt beslut att dra ner på min tid på FB markant,i fortsättningen blir det twitter,msn och framförallt att skriva min blogg,det beslutet står kvar :D :D


Love & Light


 
 
Ingen bild

Gella

20 januari 2012 21:15

Låter som en mycket bra dag :) vet du när du ska få börja din praktik, vart den nu än är? hur länge ska du få vara ute och prakisera? Jag är ju nyfiken :)
Du har ju gjort en fantastisk resa, skönt att höra att det fortsätter så bra för dig.
Kram

Ulrika Eriksson

20 januari 2012 21:30

Ja det har verkligen vart en grymt bra dag,ja praktiken kommer ta sin början så fort jag fått klartecken så förhoppningsvis om ca 2-3 veckor och praktiken kommer vara tills sommaren om jag förstod henne rätt,för i höst kommer jag få hjälp att börja läsa in gymnasieämnena,så jag har hela min väg detta året helt klart för mig=)Kram

 
Ingen bild

Turid

20 januari 2012 21:36

Men ååå va de låter toppen mitt hjärtat, ja jag kan bara säga grattis och att jag är så himla glad för din skull...kram

Ulrika Eriksson

20 januari 2012 21:40

Åhh Tack tack min goa,känns verkligen som det är dags för mig att ta nästa steg framåt nu kram

 
Ingen bild

Annette Johnsson

20 januari 2012 21:44

Vad glad jag blir för din skull vännen :) Allt du kämpat för har gett resultat och jag förstår att du är lycklig. Du har en kämpaglöd och energi som tar dej dit du vill. Bra kämpat gumman och lycka till med praktiken, vart det än blir. <3

kram

Ulrika Eriksson

20 januari 2012 21:50

åhh tack så mkt vännen,ja jag har verkligen fått dom resultat som jag kämpat för men så har jag oxå satsat allt,tack tack kommer bli underbart med praktik vad det än blir,jag är grymt redo iaf kram

 
Ingen bild

angel

20 januari 2012 21:56

blir såå glad för din skull att de går framåt för dig med saker och ting kul med studiebesöket nästa fredag hoppas du får praktik kraaam goa uunderbara du

Ulrika Eriksson

20 januari 2012 21:57

Tack så mkt mitt goa hjärta,ja jag är så lycklig över detta,att det äntligen är dags för nästa steg framåt mot mina mål i framtiden kraam

 
Ingen bild

Lina

20 januari 2012 22:55

Så glad för din skull. Du förtjänar detta.

Ulrika Eriksson

21 januari 2012 06:46

tack så mkt:)

 
Ingen bild

ela

21 januari 2012 00:50

grattis min underbaraste gumma..så happy jag är och blev så fort jag läste denna nyhet<3<3<3<3<3<3<3<3den bästa förtjänar det mesta<3<3<3 och mer därtill<3<3<3<3

Ulrika Eriksson

21 januari 2012 06:47

tack så mkt min bästa vackraste kraaam

 
Ingen bild

Carina Magnusson

21 januari 2012 08:20

Du är så duktig gumman o så målmedveten, du är precis som en av mina syskonbarn som alltid vetat vad hon velat.Jag håller både tummar och tår för att du får en praktikplats där så att du kan fortsätta utvecklas och fortsätta din resa som jag med spänning vill följa. Massa kärlek och energi till dig hjärtat <3<3<3<3

Ulrika Eriksson

21 januari 2012 08:38

Tack,men jag har aldrig förut vetat vad jag velat,inte fått chansen heller att göra det jag borde gjort av mitt liv,utan det är stenhårt arbete med mig själv dom senaste 2 åren som tagit mig dit jag är idag,och att alltid satsa 100% av mig själv,för mig själv,för min egen skull och aldrig ge upp,utan känns det svårt så kämpar jag vidare,
jag tillåter inte ens dom tankarna ta fäste i mitt huvud längre att jag skulle ge upp nej,tänker man hela tiden på att ge upp då kommer man inte så här långt och lyckas inte med det jag gjort,som jag sagt till alla så är man välkommen att följa min fortsatta resa här i min blogg,för den kommer jag fortsätta skriva om.kärlek och kramar till dig hjärtat

 
Linda

Linda

21 januari 2012 10:13

Åh.. det är alltid lika härligt att få höra dina framsteg. Man blir bara så glad för din skull. Du är så duktig som har kommit så här långt under din resa. Kram

http://adnilas.blogg.se

Ulrika Eriksson

21 januari 2012 10:37

åhh tack gumman det värmer mitt hjärta väldigt mkt,Kram

 
Ingen bild

Pia

22 januari 2012 09:40

Grattis måstejag säga till dig o härligt att det blir som du har hoppats på. Önskar dig lycka till o vet att du kommer att fixa detta galant för det e ju detta du vill. Kram

Ulrika Eriksson

22 januari 2012 11:30

Tack så mkt Pia det känns underbart,tack för att du tror på min förmåga att lyckas,det betyder mkt kram

 
Ingen bild

Elisabet Lindberg

22 januari 2012 10:22

Hurra så underbart att läsa =)
På nåt vis så tror jag att det var meningen att du skulle få in alla dessa underbara människor i ditt liv när det hände.Och största jobbet gjorde du själv.Det låter så bra det hela kan jag säga.Blir spännande att följa fortsättningen.Att du lyckas med det du satt upp som mål är jag övertygad om.
Kraaam

Ulrika Eriksson

22 januari 2012 11:25

Åhh tack snälla,din glädje för min skull känns så underbar det måste jag verkligen säga:D
Tack för att du tror på mig och att jag ska lyckas,du är en av dom få som stöttat mig fullt ut under dessa åren,kram all kärlek

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika Eriksson - 7 juni 2012 07:48

Ja jag har varken haft ork elelr motivation att skriva nått inlägg på en veckas tid..har vart FÖR mkt.... Känner mig så motiverad och fokuserad på att göra detta,och det kommer bli en underbar tid för mig det vet jag...20 veckor och det lär ju behöv...

Av Ulrika Eriksson - 30 maj 2012 20:30

Dagen har gått snart och jag har inte gjort så jättemkt... Eller ja jag har ju såklart diskat och fixat middag som vanligt Även hunnit med mediation  och vila... Behövdes efter morgonens cykeltur...   Cyklade nästan 2 mil idag och det är...

Av Ulrika Eriksson - 27 maj 2012 21:00


Har vart en helt underbar dag,underbart väder..har njutit till fullo av denna dagen.   Morgonen började med att jag vid 8 tiden blev väckt av sonen och även maken med frukost på sängen och paket från min älskade son,blev så rörd av den presenten,...

Av Ulrika Eriksson - 27 maj 2012 20:45

Yeeeees Loreen vann hela Eurovision. Hon var helt magisk,hela uppträdandet,scennärvaron,sången ja allt var MAGISKT STORT grattis till dig Loreen du var absolut totalt den bästa All kärlek till dig och TACK ♥♥♥   ...

Av Ulrika Eriksson - 25 maj 2012 20:45

Denna dagen var en stor dag för mig... Den firades med familjen och vi åt gott på kvällen och umgicks... Skrev inget om detta  någonstans kändes inte som någon brydde sig direkt ändå om att detta var en väldigt speciell dag för mig.   Ett gra...

Twitter

Följ

BMI

  Startvikt och mått 2010-02-26

Vikt :: 135,8

BMI :: 49,9

Bröst :: 134,0

Stuss :: 133,0

Midja :: 135,0

 

Vikt och mått 2012-01-21

Vikt :: 74,8 

BMI :: 27,5

Bröst :: 95,0

Stuss :: 94,0

Midja :: 78,0


ღ Gästbok ღ Guestbook ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Presentation


41 årig kvinna som skriver om mitt liv efter GBP-OP,min vardag och fortsatta väg på min viktresa och mot framtiden,tankar och funderingar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<<
Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards