byulrika

Direktlänk till inlägg 28 januari 2012

:: Lördag,Fredagens uppd, hur det gick för mig ::

Av Ulrika Eriksson - 28 januari 2012 07:45

Idag lördag och det är så skönt inga måsten bara göra det jag själv vill just nu,

och då åker jag in till Uppsala för tredje dagen i rad hehe

Denna gången inte ensam utan med min syster och hennes tre tjejer,mina hjärtan,

Det är precis vad jag behöver just nu,


För jag mår inte direkt bra just nu,känns som allt tillslut kommit i kapp mig och någon gång måste det ju göra det,

så att jag riktigt får ta in det som jag gått igenom med alla mina förändringar,och jag är ju faktiskt en helt annan person idag samtidigt som mitt gamla jag finns här men med ett totalt förändrat tankesätt och sätt att vara och hantera saker...Att detta händer just nu att jag mår så här,är nog säkerligen för att jag haft för mkt och det har hänt mkt jobbiga saker under dom senaste veckorna,men jag kan trots allt hangtera detta så får jag bara tid på mig så kommer jag ur detta och vidare på min väg framåt,var så säker!!!!


Gårdagen var både väldigt bra,jobbig och slutade dåligt för det kändes som jag kraschade totalt mentalt...

Studiebesöket var enormt intressant,givande,trevligt,fick mkt ny info som jag behöver på min väg framåt,kändes så bra,och hon gav tips på ställen som kan tänka sig att ha praktikplats åt mig och jag tackade såklart väldig mkt för hjälpen och att jag fick komma dit och träffa henne,detta är en väldigt bra erfarenhet för mig,och jag är faktiskt väldigt stolt att jag klarade av att gå dit,för hur stark jag än är så ligger den sociala fobin där i bakgrunden,och jag får använda all styrka jag har för att bemästra detta,men idga är dessa känslor inget som jag låter stoppa mig,utan jag gör dessa saker ändå för det är endast träning som gäller,och med facit i hand så klarade jag av detta möte på Hälsoäventyret hur bra som helst,och gjorde ett bra intryck fick jag höra,så det säger iaf mig väldigt mkt om min styrka och hur långt jag kommit...


Sedan efter detta så träffade jag Mona och vi gick och lunchade,alltid lika trevligt och träffas,och jag är så glad att vi blivit vänner


Klockan 13 var det då gruppen och det skriver jag inte mkt mer om än att det var jobbiga övningar om saker som jag inte ens vill tänka på som jag redan lagt bakom mig,och jag mådde inte bra kände jag,och det märkte tydligen minn handledare där,så hon bad om ett inviduellt möte efter gruppträffen var slut,kändes verkligen nervöst,tänkte vad hon kunde vilja,eftersom vi haft inviduellt möte förra veckan,Det första hon frågade var att hur jag mådde om något hänt för jag såg så nedstämd ut och sa nästan inget på gruppträffen och var inte alls den glada som jag brukar vara ,så jag sa som det var och vi hade ett samtal som  tog en bra stund,men det handlar om saker som jag inte kan skriva ut här öppet,men iaf när detta mötet gick mot sitt slut så sa hon att dom skulle på måndag fortsätta ringa och dom har nu kontakt med 4 olika ställen så en praktikplats ska det bli så fort det går att ordna.Så jag håller tummarna för att något av dessa ställen vill ta emot mig....


Nu ska jag fortsätta med min frukost och sedan börja fixa i ordning mig,

Så jag önskar alla en trevlig lördag,jag ska njuta av mina bästas sällskap


Love & Light

 
 
Ingen bild

Pia

28 januari 2012 10:07

Det kommer att göra dig gott o träffa din syster med barn idag o bara umgås för det behöver du. Skönt att du pratade ut med henne igår o att hon märkte att du inte va som du brukar. Önskar dig lycka till med din praktikplats fast det kanske tar tid innan de ordnat allting men så brukar det va för dom handlar inte så snabbt om dom e lika dana som af e här. ha en bra dag. kram

Ulrika Eriksson

30 januari 2012 14:46

tack vännen ja det blev en underbar helg,ja praktikplats vet jag inte alls när det blir men förhoppningsvis får jag höra nått positivt på torsdag eller fredag,kram

 
Ingen bild

angel

28 januari 2012 11:07

skönt att du pratade med henne din handläggare.. jagh förstår att du mått dåligt för detta du gjort är ju en livsförändring och jag kommer alltid finnas för dig genom vårrt och torrt för man behöver stöd genom såna här saker.. kraaaam till dig

Ulrika Eriksson

30 januari 2012 14:45

tack mitt hjärta ja det kändes skönt att prata igenom det med henne trots allt,kram

 
Ingen bild

Carina Magnusson

29 januari 2012 08:16

Lilla gumman, när jag läste det där med att saker och ting kommer ifatt en fick mig att tänka på då jag för många år sen var med i Viktväktarna. Från början vägde jag nästan 120 kg o gick ner till 66 kg på ca 1 år o när jag såg mig i spegeln så kände jag inte igen mig själv. Kroppen hängde med men inte inne i huvudet så jag började må skit igen o började tröstäta igen så jag höll inte min vikt o det kändes inget bra alls. Men jag vet att du kommer ta dig ur detta o kommer snart att må bra igen, du har så många som stöttar dig och hjälper dig, och jag kommer alltid finnas för dig hjärtat. Det är ju du som inspirerat mig med att ta tag i vikten. Du är min inspirationskälla, glöm aldrig det. Puss o kram

Ulrika Eriksson

30 januari 2012 14:42

tack,ja självklart tar jag mig igenom detta,även om jag mår dåligt just nu så ligger mitt fokus på dom viktiga sakerna,bara att jag inte utför det jag brukar i samma utsträckning,det betyder mkt att jag inspirerar andra o speciellt då en del av mina vänner så ett stort tack mitt hjärta

 
Linda

Linda

29 januari 2012 09:09

Ja, det kan vara bra att allt kommer i fatt en efter allt som har hänt dig så att du kan gå vidare sen och att du blir ännu starkare person. Även om det inte är så kul att må så dåligt under den tiden. Men du kommer att klara det vännen. Du vet vart jag finns. Megakramar

http://adnilas.blogg.se

Ulrika Eriksson

30 januari 2012 14:40

Tack gumman för omtanken den värmer,ja min erfarenhet är att allt man går igenom och speciellt dom tuffa sakerna gör en starkare,så jag ser med tillförsikt framåt ändå och kommer säkert vara på fötter snart igen,kram

 
Ingen bild

Annette Johnsson

29 januari 2012 20:47

Håller tummarna för att du snart får en praktikplats, och att du kommer trivas vart du nu än får en plats. Förstår också att du mår dåligt och att allt har kommit ifatt dej,men jag är säker på att du tar dej igenom det, för i grund och botten verkar du vara ganska stark ändå. Finns här för dej gumman. <3
kram

Ulrika Eriksson

30 januari 2012 14:38

tack gumman,ja självklart kommer jag igenom detta,för jag har en styrka som jag vet att använda på rätta sätt,men vissa saker måste man igenom för att det ska bli bättre,så jag är säkert på fötter snart igen,tack kram

 
Ingen bild

Elisabet Lindberg

30 januari 2012 15:11

Du är fantastisk som gick på hälsoäventyret och klarade av det.Jobbigt att saker och ting kom ikapp dig,så du mådde dåligt.Mycket bra av din handledare att vara observant och tog sig tid att prata med dig.Det kallar jag omtanke.Jag hoppas du får en praktikplats så du kommer igång där.
Tänkte på att det kanske var bra att det hände,för du kommer bara bli ännu starkare och lämnar det bakom dig till slut...Kram

Ulrika Eriksson

30 januari 2012 18:57

Tack så mkt,kändes som en stor bedrift att jag gick och klarade det så bra som jag gjorde.
ja det kändes trots allt bra att hon såg att allt inte var bra,och tog sig tid att prata med mig,för mig känns det ändå skönt att allt nu kom i kapp mig så jag får gå igenom detta och sedan känna mig starkare och kunna gå vidare framåt,det får ta den tid det tar helt enkelt,kram

 
Ingen bild

ela

31 januari 2012 11:08

gumman min...du att du mår sämre är inte så konstigt...ett stort steg ..från att gå i gruppen till praktik...så det är en omställning bara det....klart dem vill ta emot dig..vem kan motså din charm...hihi<3<3<3
skönt för dig att få prata ut med henne...det behövdes så du kunde gå vidare i din framgång...och du gör det så perfekt....håller tummarna för dig ...kram kram<3<3<3<3<3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika Eriksson - 7 juni 2012 07:48

Ja jag har varken haft ork elelr motivation att skriva nått inlägg på en veckas tid..har vart FÖR mkt.... Känner mig så motiverad och fokuserad på att göra detta,och det kommer bli en underbar tid för mig det vet jag...20 veckor och det lär ju behöv...

Av Ulrika Eriksson - 30 maj 2012 20:30

Dagen har gått snart och jag har inte gjort så jättemkt... Eller ja jag har ju såklart diskat och fixat middag som vanligt Även hunnit med mediation  och vila... Behövdes efter morgonens cykeltur...   Cyklade nästan 2 mil idag och det är...

Av Ulrika Eriksson - 27 maj 2012 21:00


Har vart en helt underbar dag,underbart väder..har njutit till fullo av denna dagen.   Morgonen började med att jag vid 8 tiden blev väckt av sonen och även maken med frukost på sängen och paket från min älskade son,blev så rörd av den presenten,...

Av Ulrika Eriksson - 27 maj 2012 20:45

Yeeeees Loreen vann hela Eurovision. Hon var helt magisk,hela uppträdandet,scennärvaron,sången ja allt var MAGISKT STORT grattis till dig Loreen du var absolut totalt den bästa All kärlek till dig och TACK ♥♥♥   ...

Av Ulrika Eriksson - 25 maj 2012 20:45

Denna dagen var en stor dag för mig... Den firades med familjen och vi åt gott på kvällen och umgicks... Skrev inget om detta  någonstans kändes inte som någon brydde sig direkt ändå om att detta var en väldigt speciell dag för mig.   Ett gra...

Twitter

Följ

BMI

  Startvikt och mått 2010-02-26

Vikt :: 135,8

BMI :: 49,9

Bröst :: 134,0

Stuss :: 133,0

Midja :: 135,0

 

Vikt och mått 2012-01-21

Vikt :: 74,8 

BMI :: 27,5

Bröst :: 95,0

Stuss :: 94,0

Midja :: 78,0


ღ Gästbok ღ Guestbook ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Presentation


41 årig kvinna som skriver om mitt liv efter GBP-OP,min vardag och fortsatta väg på min viktresa och mot framtiden,tankar och funderingar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<<
Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards