byulrika

Direktlänk till inlägg 7 februari 2012

::Tisdag::

Av Ulrika Eriksson - 7 februari 2012 21:00

Dagen började som vanligt med att gå upp tidigt fixa mat åt katterna och ta hand om utekatten Tusse så han klarar sig en stund i kylan,sedan fixade jag kaffe och tog fram lite frukost,väckte sonen vid 7 och han kom upp ganska fort och jag tror det berodde på att det var det första nationella provet och han var ganska nervös inför det märkte jag.


Maken var hemma denna dagen med,men verkar piggare så det kanske blir jobb för honom imorgon,det visar sig,,


Morgonen fortsatte med att jag röjde ut det sista i garderoben och  var ut och kastade det jag rensat bort dom senaste dagarna,kändes så skönt att bli av med det sista gamla kläderna och annat som jag inte använder.


Var ut och skulle gå PW/springa och det blev som dom flesta ggr mest springa och det blev längre än planerat,målet var ca 3 km,men det blev nätan 5,2 km,så det kändes ju grymt bra ;)

http://runkeeper.com/user/UlrikaE/activity/69774624


Sedan var det dags och ta telefonen och ringa till AF och Arbetslivsresurs,Och detta är inget som är lätt för mig,jag har som dom som känner mig vet ett väldigt stort problem med att ta telefon och ringa,och det är kopplat till den sociala fobi jag kämpat med i många år,och faktiskt det enda som ff är mkt jobbigt och ger mig panikångestattacker,det är även väldigt jobbigt att svara när det ringer men det går bättre och bättre,men iaf så tog jag mod till mig och fick använda all min energi och kraft för att verkligen ta telefon och ringa,och det gick väldigt bra så jag kände mig faktiskt stärkt av att jag klarade av detta,och det är träning som gäller,men det är ju svårt att just träna på detta,men jag försöker iaf ta dom tillfällena jag får och ringa,allt för att jag inte vill vara så rädd och få panikångest för en sådan här sak.Varje liten sak som är jobbigt i mitt liv försöker jag ändå göra nått åt hur jobbigt det än känns.


Resten av dagen så tog jag hand om disk och städ och tvätt och lag undan all den rena tvätten så skönt och få det gjort,kvällen blev lugn med TV  och kaffe tillsammans med familjen.


Love & Light

 
 
Ingen bild

Pia

8 februari 2012 07:29

Duktigt av dig att göra sådant som du har jobbigt att fixa men du blir ju starkare o starkare. Skönt o plocka undan allting som ska göras på dagen så man kan ta det lugnt på kvällen. kram

Ulrika Eriksson

8 februari 2012 07:30

Tack,ja för mig är det alltid fokus på att göra det jag kan för att förbättra den situation som känns jobbig,Ja för mig är lugna kvällar ett måste efter en aktiv dag,det behövs då kram

 
Ingen bild

Elisabet Lindberg

8 februari 2012 08:38

Du gör det bra som tränar på detta som är svårt för dig.Och du försöker verkligen,det beundrar jag dig för.
Kramis

Ulrika Eriksson

8 februari 2012 10:19

ja det är det enda rätta om jag någon gång ska kunna känna mig avslappnad och väl till mods i denna situationen,Tack snälla det värmer mitt hjärta kram

 
Ingen bild

Lina

8 februari 2012 11:06

Låter som en ful

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika Eriksson - 7 juni 2012 07:48

Ja jag har varken haft ork elelr motivation att skriva nått inlägg på en veckas tid..har vart FÖR mkt.... Känner mig så motiverad och fokuserad på att göra detta,och det kommer bli en underbar tid för mig det vet jag...20 veckor och det lär ju behöv...

Av Ulrika Eriksson - 30 maj 2012 20:30

Dagen har gått snart och jag har inte gjort så jättemkt... Eller ja jag har ju såklart diskat och fixat middag som vanligt Även hunnit med mediation  och vila... Behövdes efter morgonens cykeltur...   Cyklade nästan 2 mil idag och det är...

Av Ulrika Eriksson - 27 maj 2012 21:00


Har vart en helt underbar dag,underbart väder..har njutit till fullo av denna dagen.   Morgonen började med att jag vid 8 tiden blev väckt av sonen och även maken med frukost på sängen och paket från min älskade son,blev så rörd av den presenten,...

Av Ulrika Eriksson - 27 maj 2012 20:45

Yeeeees Loreen vann hela Eurovision. Hon var helt magisk,hela uppträdandet,scennärvaron,sången ja allt var MAGISKT STORT grattis till dig Loreen du var absolut totalt den bästa All kärlek till dig och TACK ♥♥♥   ...

Av Ulrika Eriksson - 25 maj 2012 20:45

Denna dagen var en stor dag för mig... Den firades med familjen och vi åt gott på kvällen och umgicks... Skrev inget om detta  någonstans kändes inte som någon brydde sig direkt ändå om att detta var en väldigt speciell dag för mig.   Ett gra...

Twitter

Följ

BMI

  Startvikt och mått 2010-02-26

Vikt :: 135,8

BMI :: 49,9

Bröst :: 134,0

Stuss :: 133,0

Midja :: 135,0

 

Vikt och mått 2012-01-21

Vikt :: 74,8 

BMI :: 27,5

Bröst :: 95,0

Stuss :: 94,0

Midja :: 78,0


ღ Gästbok ღ Guestbook ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Presentation


41 årig kvinna som skriver om mitt liv efter GBP-OP,min vardag och fortsatta väg på min viktresa och mot framtiden,tankar och funderingar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards