byulrika

Direktlänk till inlägg 18 februari 2012

::Ny design och Underbara Lördag::

Av Ulrika Eriksson - 18 februari 2012 21:30

Designade om bloggen idag och gjorde en ny header,iofs med samma text som på den gamla men med andra färger och ett nyare foto på mig,blev verkligen nöjd med vit bakgrund och rosa text,det svarta kändes så mörkt och det passar inte riktigt mig känner jag,men detta nya ljusa det känns verkligen rätt JUST NU <3<3<3


Denna dagen började redan 5:15 för mig,väldigt tidigt en lördag,men samtidigt så älskar jag dessa tidiga mornar,när jag är uppe ensam och kan sitta och njuta av lugnet och tystnaden.

Vid 8 tiden så körde jag träningspass nr 1,styrketräning och en hel del övningar och situps,och jag måste säga att denna styrketräning ger resultat,dom senaste 10 dagarna har jag minskat på alla mått och min vikt är idag 71,8 kg,Har alltså gått ner 64 kg,wiiieeeeee


Vid 11 kom min syster och hennes yngsta dotter över en stund det var jättetrevligt som alltid<3<3<3

Vi bestämde då att Fredrik skulle komma till dom några dagar under sportlovet nästa vecka så det blir ju kul för honom och skönt för honom att komma hemifrån ett tag:))


12:45 gick jag och mina grabbar ut och skulle gå en promenad,men det blev en motionsrunda med PW och springa det var så underbart och det blev nästan 5 km,så härligt och göra detta hela familjen,för dom flesta ggr så går/springer jag ensam.


När vi kom hem så blev det lite lunch sedan vilade jag ett tag för jag hade ju trots allt vart upp sedan tidigt och kroppen och huvudet kändes så trött och jag fick sova 1 timme så det var skönt verkligen:)



När jag kom upp blev det lite kaffe sedan tog jag hand om disken och fixade middagen som blev kyckling och ris och sås,gott var det iaf,sedan inväntade jag att klockan skulle bli 19:30 och det var dags att fixa lite att äta inför mellon,


Det blev varma smörgåsar,mkt bättre än att äta en massa sött,som jag iofs aldrig gör,men tänkte mest på maken och sonen,så ikväll blev det nyttigare för hela familjen,och faktiskt så blir det ofta något nyttigare än godis ,fikabröd,chips och läsk,vi försöker hela familjen välja det rätta för oss,men mina grabbar äter såklart godis och sånt ibland men det blir verkligen inte ofta,och jag äter absolut INTE sådant,och dricker absolut ingen alkohol,möjligen en sockerfri läsk ett glas nån gång men mest av allt är det vatten  som gäller för mig.

Jag gjorde dessa val och är faktiskt superstolt över att jag lyckats med detta och i dag finns inget som helst sug efter någonting av dessa onyttiga saker,så för mig har det vart så mkt värt det att försaka allt jag gjort,Mår verkligen bra av det och idagens läge skulle jag inte stoppa något sådant i min mun nej ALDRIG!!!


Innan mellon körde jag även ett träningspass till så idag har jag gjort det bra tycker jag,känns så bra i kroppen och det ger sakta dom resultat jag vill ha :)))


Önskar nu alla en fortsatt trevlig kväll,jag ska nu kolla på Gladiatorerna på webbtv:n  sedan sova.


Love & Light


 
 
Ingen bild

Pia

19 februari 2012 09:13

Detta blev ju jättefint o som du säger så blev den ju ljusare...snyggt :) Tycker också om att njuta o ta det lugnt på mornarna men här sover barnen till middag o då brukar jag väcka dom :) så bara jag o katten uppe för så fort hon hör att jag stiger upp så kommer hon o piper o ska ha mat..:) ja det har blivit en vana ju fast hon alltid har torrfoder så ska hon ha annan mat.
Här blev det också en lugn o mysig kväll med tv -tittande. ha en bra dag. kram

Ulrika Eriksson

19 februari 2012 09:30

Tack så mkt Pia:)
Ja det är skönt med tidiga mornar,och här kommer dom upp tidigast 10 på helgerna och sonen skulle nog sova till em om inte jag väckte honom hehe.
Ja här är det samma så fort man sätter foten i golvet dom kommer dom springande och ska ha mat ;)Ha en bra dag du med kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika Eriksson - 7 juni 2012 07:48

Ja jag har varken haft ork elelr motivation att skriva nått inlägg på en veckas tid..har vart FÖR mkt.... Känner mig så motiverad och fokuserad på att göra detta,och det kommer bli en underbar tid för mig det vet jag...20 veckor och det lär ju behöv...

Av Ulrika Eriksson - 30 maj 2012 20:30

Dagen har gått snart och jag har inte gjort så jättemkt... Eller ja jag har ju såklart diskat och fixat middag som vanligt Även hunnit med mediation  och vila... Behövdes efter morgonens cykeltur...   Cyklade nästan 2 mil idag och det är...

Av Ulrika Eriksson - 27 maj 2012 21:00


Har vart en helt underbar dag,underbart väder..har njutit till fullo av denna dagen.   Morgonen började med att jag vid 8 tiden blev väckt av sonen och även maken med frukost på sängen och paket från min älskade son,blev så rörd av den presenten,...

Av Ulrika Eriksson - 27 maj 2012 20:45

Yeeeees Loreen vann hela Eurovision. Hon var helt magisk,hela uppträdandet,scennärvaron,sången ja allt var MAGISKT STORT grattis till dig Loreen du var absolut totalt den bästa All kärlek till dig och TACK ♥♥♥   ...

Av Ulrika Eriksson - 25 maj 2012 20:45

Denna dagen var en stor dag för mig... Den firades med familjen och vi åt gott på kvällen och umgicks... Skrev inget om detta  någonstans kändes inte som någon brydde sig direkt ändå om att detta var en väldigt speciell dag för mig.   Ett gra...

Twitter

Följ

BMI

  Startvikt och mått 2010-02-26

Vikt :: 135,8

BMI :: 49,9

Bröst :: 134,0

Stuss :: 133,0

Midja :: 135,0

 

Vikt och mått 2012-01-21

Vikt :: 74,8 

BMI :: 27,5

Bröst :: 95,0

Stuss :: 94,0

Midja :: 78,0


ღ Gästbok ღ Guestbook ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Presentation


41 årig kvinna som skriver om mitt liv efter GBP-OP,min vardag och fortsatta väg på min viktresa och mot framtiden,tankar och funderingar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards