byulrika

Alla inlägg den 16 april 2012

Av Ulrika Eriksson - 16 april 2012 20:45

Denna dagen började tidigit som alla måndagar,vardag och dags och få iväg F till skolan och jag skulle fixa lite hemma och få undan lite sådant som jag struntade i att göra i helgen hehe


men vid 7:50 gav jag mig av ut på ett träningspass skulle springa 4 km vändan och se vilken tid jag kunde få när jag spran ensam,När syster och jag sprang den för ca 10 dagar sen och slog vår gamla tid så var det en sån bra tid som 28:51,och det är ju en hel annan sak att springa 2 stycken för då taggar man varandra att springa fortare,så döm av min förvåning när jag klarade av att springa på 28:33..slog den gamla tiden med 18 sek,är grymt nöjd med detta och det känns viktigt efetrsom jag håller på att jobba på min snabbhet just nu...men emellanåt så blir det lugna vändor med när jag inte tar ut mig så fruktansvärt.Känns som jag gjort upp en bra plan för att nå mina mål vart efter :))


När jag vart hemma en 30 min så blev det lite styrketräning med hantlarna en 10 olika övningar + 30 situps och det gick bra såklart hihi ;)


Efter detta blev det lite städning och ta hand om tvätt och efter det lunch och lite vila och återhämtning inför kvällens planerade träningstest som syster och jag skulle göra.


På eftermiddagen blev det lugnt gjorde inte så mkt mer än att förbereda middagen,som skulle bli egen fiskgratäng och den blev supergod kan jag säga,Vid 17 tiden så åt jag ensam eftersom jag skulle iväg vid 17:45.

Grabbsen åt sen vid 18 när maken kom hem från jobbet.Dom tyckte oxå dne var väldigt god så det känns ju kul att jag lyckades hihi :)


Tog då cykeln hem till syster vid 17:45 och när jag kom dit var hon klar så vi stack ut ganska direkt och skulle köra vårt träningstest...som bestod i att springa 1 km så fort vi klarade av...vi ville testa detta då syster hade fått så ont efter sin runda på 1 mil i lördags då hon troligen tog i för mkt så kände hon att hon inte vågade springa på från början längre...så vi gav oss alltså iväg och på 1 km vändan och tiden blev väldigt bra 6:29 så snabbt har jag aldrig sprungit 1 km på förut så det var ju exakt det besked vi ville ha,att systers värk hade gett med sig så gott som så hon vågar springa på...Duktigt av oss säger jag,men efter detta testet så tog vi en liten vända till då vi sprang lite lugnare såklart,det blev ca 2,4 km till och det var vi nöjda med,vi hade uppnått det vi hade planerat för den kvällen så det kändes jättebra.


När vi kom hem till syster igen så blev det kaffe och lite smörgåskex,behövs fylla på med nått litet efter man vart ute och tränat,för mig är det superviktigt att vara noga med det iaf..hur alla andra gör det struntar jag i..jag gör det som fungerar och är bäst för mig!!!Efter att vi suttit och pratat och haft supertrevligt som alltid så tog jag cykeln hem igen vid 20:15,så då blev det ytterligare en tur på 3,4 km.När jag kom hem kände jag att jag var så trött så trött,satte mig ner och började summera dagen och tänka igenom vad jag uppnått med min träning och det blev resultat som gjorde mig mkt nöjd... Jag hade vart ute och rört på mig i 1,4 Mil och förbrännt ca 800 kalorier och det är ju väldigt bra resultat för mig,stolt att jag klarade av det,Tro mig!!!


Ha en fortsatt fin kväll och en godnatt!!!


Love & Light & Respect

Twitter

Följ

BMI

  Startvikt och mått 2010-02-26

Vikt :: 135,8

BMI :: 49,9

Bröst :: 134,0

Stuss :: 133,0

Midja :: 135,0

 

Vikt och mått 2012-01-21

Vikt :: 74,8 

BMI :: 27,5

Bröst :: 95,0

Stuss :: 94,0

Midja :: 78,0


ღ Gästbok ღ Guestbook ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Presentation


41 årig kvinna som skriver om mitt liv efter GBP-OP,min vardag och fortsatta väg på min viktresa och mot framtiden,tankar och funderingar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards