byulrika

Alla inlägg den 13 april 2012

Av Ulrika Eriksson - 13 april 2012 08:15

Igår kväll så var det dags för vår planerade utmaning...


Och jag började kvällen med att ta en 3,4 km lång cykeltur hem till syster när jag kom dit så var jag efterlängtad av både barn och hund hihi vilken glädje dom visade,det värmer måste jag säga enormt mkt:))

Pratade lite med barnen innan det var dags för syster och mig att ge oss iväg ut och springa denna vändain på 5,1 km

Kändes spännande om vi skulle lyckas med denna utmaningen vi satt upp och slå den gamla tiden som var på 37:13


Vi gav oss iväg och jag kände bara att hur ska detta gå...blir nog väldigt svårt att slå den tiden för jag hade så ont i ryggen och för varje steg jag sprang så hög det och gjorde ont...men jag är envis så jag sprang på ändå...jag är så grymt fokuserad på att springa så jag tänker inte på att jag har så ont...för hade jag gjort det då hade jag inte kunnat komma många meter...så jag och syster sprang på och den första halvan sprang vi på lite över 18 min och det var riktigt bra med tanke på min värk...


När vi sprang på den andra halvan av sträckan så kom vi till en backe och då fick jag för mig att jag måste kolla om jag kan springa fort uppför en backe...och jisses vilken fart jag jag fick..syster försökte komma i kapp mig men hon sa efteråt att det var omöjligt haha ja springa kan jag tydligen göra riktigt fort även uppför ;) Efter backen så fortsatte vår väg mot målet och när vi sprungit 4 km så kollade jag tiden och trot eller ej så slog vi vår tid på 4 km med 20 sek och det är allt annat än dåligt kan jag säga...


Den sista 1,1 km då sprang vi på ren vilja kan jag säga för så här trött har jag nog aldrig vart när jag sprungit och sen satt nog den 1,5 MIL som jag cyklade på morgonen ff i benen...Tänk vilken lycka när vi kom i mål och vi kollade tiden den stod på 36,20 Vi skrek jippie rakt ut och gjorde High Five..vi slog den gamla tiden med ca 50 Sek. Det hade jag aldrig trott med tanke på hur ont och hur sliten jag kände mig när vi gav oss iväg på denna utmaningen...


är sjukt STOLT över mig och min älskade syster,tänk vilka framsteg vi gjort med vårt springande...och vi har ju ett större mål nästa vår som vi tränar för och fortsätter vi denna regelbundna träning så kommer vi absolut kunna genomföra det...och självklart ska vi fortsätta bara vi får vara friska och krya...


Det är helt underbart att springa och det känns så skönt efteråt och man känner verkligen att man gjort något väldigt bra för en s egen skull och välbefinnande


Nästa vända vi ska springa är inplanerad på Söndag med syster,Hon är den bästa


Love & Light & Respect

Twitter

Följ

BMI

  Startvikt och mått 2010-02-26

Vikt :: 135,8

BMI :: 49,9

Bröst :: 134,0

Stuss :: 133,0

Midja :: 135,0

 

Vikt och mått 2012-01-21

Vikt :: 74,8 

BMI :: 27,5

Bröst :: 95,0

Stuss :: 94,0

Midja :: 78,0


ღ Gästbok ღ Guestbook ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Presentation


41 årig kvinna som skriver om mitt liv efter GBP-OP,min vardag och fortsatta väg på min viktresa och mot framtiden,tankar och funderingar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards