byulrika

Alla inlägg den 16 maj 2012

Av Ulrika Eriksson - 16 maj 2012 13:30

Firade mina tappade 69 kg i morse med att ut och springa...tror ingen förstår mig riktig...

men det var det perfekta sättet för mig att fira hur långt jag kommit att göra det enda jag mår riktigt bra av ,

det som gör mig så lycklig...

det som ger mig en stark känsla av att ha uträttat något riktigt bra för min egen skull...det är från detta min starka motivation och fokus kommer ifrån...hur som helst så är det sjukt häftigt att kunna säga att jag väger under 67 kg idag... 66,8 kg är helt fantastiskt ♥♥

klappar mig själv på axeln och säger bra jobbat,att berömma sig själv är en viktig del i att lyckas..för kan jag inte berömma mig själv och se dom bra saker jag gjort längs min resa..ja då kan jag heller inte begära att andra ska se det..tro mig att kunna berömma sig själv ger en bra självkänsla och en stark självbild,och det stärker mitt självförtroende...

idag vet jag att allt är möjligt bara jag har viljan och engagemanget att göra det som behövs ♥♥


Vilade ett tag efter lunchen och somnade,träningen imorse visste vad den tog..så lite återhämtning var inte helt fel..

åt precis ett mellanmål och ska ta lite kaffe innan det är dags att göra mig klar och ta cykeln ner till VC och få min spruta...ska verkligen bli skönt...


Sedan blir det hem och fixa middagen så den är klar tills maken kommer hem vid 18 och efter det blir det en lugn kväll nån film eller serie och kaffe och bara softa...imorgon är det röd dag så sonen och maken är ju lediga såklart...Jag ska ut och springa en 5 km runda med syster...får se om planen lyckas att klara alla 5 km under 7 min på varje km...spännande spännande...vi får se imorgon bevis kommer då som vanligt på hur det har gått ;))) Inte för att våra tider intresserar eller säger någon annan så mkt men ändå kommer dela det från min runkeeper som jag alltid gör...älskar den appen verkligen ♥♥


Önskar alla en fortsatt bra onsdag !!!!


Love & Light & Respect

Av Ulrika Eriksson - 16 maj 2012 07:00

Ja då var det morgon igen,sovit gott hela natten har jag gjort blev nog en 8 tim iaf,skönt att ha fått in denna sömn,är mkt sällan jag sover dåligt känns ju sjukt bra att ha fått bukt med sömnproblemen jag haft i så många år.


Idag vet jag inte vad jag ska göra på fm,finns ju alltid nått att fixa med här hemma så nått blir det säkert...


Sen på em ska jag ner till VC och ta min spruta som jag gör var tredje månad,ska bli skönt att få den så jag får känna mig lite piggare än så här i kroppen,jag mår toppen för övrigt men denna bristen känner jag av enormt mkt när det närmar sig 3 mån sedan jag fick den sist,känns verkligen som jag börjat vänja mig vid att ta spruta för jag känner mig inte rädd längre,och det är en otrolig känsla efter att ha vart livrädd för allt vad sprutor heter ända sedan jag var barn.


Sjukt glad för jag närmar mig den magiska gränsen som jag satte upp från början nämligen att tappa 70 kg...har nu tappat 69 kg och väger 66,7..helt jävla otrolig känsla måste jag säga..har inte vägt så här lite i hela mitt vuxna liv...det har verkligen gått jättefort den senaste månaden...borde inte gjort det i detta skedet av viktresan...men jag är övertygad om att min träning gör enormt mkt nytta...så därför går det ff med en väldans fart...och ingen är gladare än ja för att jag har hittat det rätta för just mig...älskar mitt liv att vara så aktiv som jag är idag ♥ ♥


Det gick förresten mkt bra för syster och mig att springa i går kväll...för första gången klarade vi alla km på denna 4km vändan på under 7 min,snacka om framsteg för oss på så kort tid,vårat upplägg har gett enorma resultat så det ger ju bara ännu mera motivation...Nästa runda blir imorgon..idag blir inget av pga att jag brukar vara så stel och ha ont efter att jag tagit denna sprutan så ikväll får dte bli vila istället..men nya tag imorgon alltså ♥♥


Ska ta lite kaffe nu och kolla tv ett tag,vid 7:30 ska jag väcka sonen som har lite sovmorgon idag.


Önskar alla en underbar dag..kanske skriver mer senare annars blir det en annan dag..


Love & Light & Respect

Twitter

Följ

BMI

  Startvikt och mått 2010-02-26

Vikt :: 135,8

BMI :: 49,9

Bröst :: 134,0

Stuss :: 133,0

Midja :: 135,0

 

Vikt och mått 2012-01-21

Vikt :: 74,8 

BMI :: 27,5

Bröst :: 95,0

Stuss :: 94,0

Midja :: 78,0


ღ Gästbok ღ Guestbook ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Presentation


41 årig kvinna som skriver om mitt liv efter GBP-OP,min vardag och fortsatta väg på min viktresa och mot framtiden,tankar och funderingar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards