byulrika

Direktlänk till inlägg 4 april 2012

::Gör ett försök att ta upp mitt bloggande igen::

Av Ulrika Eriksson - 4 april 2012 09:00



Har vart en period med ett uppehåll från bloggandet...

Har minst sagt haft kaos och bakslag ett efter ett den senaste tiden...

Så att blogga kändes inte motiverande eller inspirerande över huvudtaget...

Allt som hänt har verkligen fått mig att fundera och tänka efter rejält..allt kan jag inte skriva ut här...finns alldeles för många dömande personer som jag vet läser denna blogg,och vissa saker har bara inte vissa personer med att göra...


Låt mig bara säga att det har vart en sjuk tuff tid och jag har kännt mig rejält nerslagen..kännt mig väldigt vilsen inte vetat vart nästa steg skulle bli eller leda mig...Det har vart så jobbigt detta med praktiken som gick åt helvete..och sedan när jag fick det förslaget förra veckan som var så hemskt så jag kunde inte fatta att hon bara kunde föreslå det ens,usch och fy säger jag...aldrig att jag skulle ta det...


vad förslaget var ja det är nästan hemskt att skriva det här...


men jag skulle få en praktik i samma hus som jag gick i denna gruppen tidigare på arbetslivsresurs och då detta företaget hade så små rum så hade dom inte plats för mig att sitta där..så då skulle jag få sitta i rummet där min coach sitter på arbetslivsresurs....och jag kände bara men va fan är detta och sa blankt nej..jag kan inte tänka mig att göra detta överhuvudtaget...kan inte fatta hur hon ens kunde föreslå detta...det var det värsta förslag jag fått...tro mig...snacka om att varningsklockorna ringde rejält hos mig...Har vart så upprörd efter detta samtalet och inte kunnat släppa det...


...förrän igår när jag pratade med henne igen och sa vad jag funderat på...vilken väg jag vill gå från nu och framåt...och denna vägen jag nu väljer tror jag blir det rätta...helt klart...känns skönt att ha tagit det beslutet...nu får man se när det kan bli av om det är långa väntetider och vad som ska ske emellan detta...men det visar sig som sagt...


Har som sagt vart lite krasslig med förkylning och influensa senaste tiden oxå så har inte haft direkt nån ork till så mkt...men nu känns det som att jag är på benen igen och påväg tillbaka...


Var ut och sprang igår kväll med min älskade bästa syster och det gick riktigt bra mkt bättre än jag trott när jag vart tvungen göra ett uppehåll på 5 dagar...nästa tur med henne blir imorgon kväll...längtar redan kan jag säga..det är verkligen superkul att göra detta tillsammans att ha detta gemensamt...går och springer ju annars alltid ensam så dessa stunder ser jag alltid mkt fram emot :)))


Ska snart ge mig ut på en vända och se hur det går idag...lite seg i kroppen men dte brukar ju kännas väldigt bra när jag väl kommer iväg...först lite kaffe och sitta och ta det lugnt en stund sedan iväg ut i det underbara vädret :))


Önskar alla som läser en underbar dag,här ska jag försöka göra det bästa av dagen trots alla problem som hopar sig just nu..men jag försöker se det ljusa och ta tillvara på det jag har...ibnte sitta o klaga för minsta lilla som många gör nu för tiden...ibland blir det bara för mkt så jag orkar inte ens engagera mig i alla andras problem...


Love & Light & Respect

 
 
Ingen bild

Pia

4 april 2012 09:17

Kul att du har skrivit en ny blogg men kan verkligen förstå dig att det kan bli för mycket ibland o man orkar knappt med sig själv. Jag känner själv att jag har en del problem just nu med bla prover som inte är bra så man funderar o e orolig så e inte helt i balans så jag orkar knappt skriva eller kommentera någon just nu. Sen lite andra saker som strular men det ordnar sig väl någongång. Hoppas att allting ordnar sig för dig. Styrkekram...Önskar dig en trevlig dag,

Ulrika Eriksson

5 april 2012 06:17

tack Pia,ja det blir för mkt ibland och då orkar man knappt med sig själv och då anser jag att det är bättre försöka att fokusera på att ta mig ur det än att försöka finnas där för alla andra...så jag har full förståelse för att du inte orkar kommentera,ta hand om dig vännen,tack det ska säkert ordna sig framöver även om jag stundtals kan tvivla,kraam

 
Ingen bild

Elisabet Lindberg

4 april 2012 09:26

Jag har funderat hur det gått för dig och det var ett konstigt förslag på praktik du fått.
Vad det än är du bestämt dig för så hoppas jag det går vägen.Jag vet att du har styrkan att komma igen.Men det betyder ju inte att du inte kan må dåligt och bli ledsen för det som händer.Det var konstigt det som hände tycker jag.Hoppas allt ordnar sig nu.och roligt att kunna springa med din syster.Jag önskade mig alltid en syster som liten,men fick 3 bröder....Kram

Ulrika Eriksson

5 april 2012 06:14

Ja det var det värsta förslag jag fått,och efter allt jag gått igenom med olika platser som det inte blivit mkt av så tar jag inte vad som helst längre...men jag har nu bestämt att studera..att läsa upp mina gymnasiebetyg och sedan ta en datautbildning..tror det är den rätta vägen för mig mot mina mål i framtiden.kraam

 
Ingen bild

Turid

4 april 2012 09:41

Ja bakslag får vi ju alla här i livet, men för hoppningsvis blir man starkare av dom, även om de kan va ett rent helvet o komma sig upp från dom ... Ja sen va de ett konstig förslag du fick, men som sagt dom tänker ju inte på en annan, utan bara på sig själva o statestiken....*suck*... men du ska se att allt kommer att lösa sig till slut, och de är härligt att du har börjat blogga igen, är alltid lika roligt att få läsa dom...kram

Ulrika Eriksson

5 april 2012 06:12

ja starkare blir man men gilla det behöver man inte,speciellt inte när dte är pga andra människor dumhet som det blir bakslag på bakslag...nej det har jag insett att denna människan som är min coach tänker bara på att det ska se bra ut på pappret,i statistiken,tack så mkt känns kul att skriva igen:) kram

 
Linda

Linda

4 april 2012 13:45

Usch, för bakslag. Alla får ju bakslag mer eller mindre. Men det är ju inte roligt alls. Och förhoppningsvis så kommer man upp ur det, även om det är tufft under vägens gång. Men vilket konstigt förslag du fick i förra veckan. Härligt att du har bestämt vilken väg du ska gå nu, och jag hoppas verkligen att det känns rätt för dig gumman. Ha en underbar dag du med. Massa kramar <3<3

http://adnilas.blogg.se

Ulrika Eriksson

5 april 2012 06:10

Tack gumman,nej det är inte roligt med bakslag,men dte hör ju till livet och allt kan ju inte gå som man vill,men när det blir pga av andra människor så kan jag inte acceptera det,dom kunde ha skött det på ett mkt bättre sätt.men som jag alltid säger man blir starkare för varje sak man går igenom,bakslag eller inte,ja det ska ordna sig till slut det vet jag att det gör och det får ta den tid det tar helt enkelt,kraaam

 
Ingen bild

Lina

4 april 2012 13:52

Kul att du känner dig bättre vännen. Krama om.

Ulrika Eriksson

5 april 2012 06:08

Tack

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika Eriksson - 7 juni 2012 07:48

Ja jag har varken haft ork elelr motivation att skriva nått inlägg på en veckas tid..har vart FÖR mkt.... Känner mig så motiverad och fokuserad på att göra detta,och det kommer bli en underbar tid för mig det vet jag...20 veckor och det lär ju behöv...

Av Ulrika Eriksson - 30 maj 2012 20:30

Dagen har gått snart och jag har inte gjort så jättemkt... Eller ja jag har ju såklart diskat och fixat middag som vanligt Även hunnit med mediation  och vila... Behövdes efter morgonens cykeltur...   Cyklade nästan 2 mil idag och det är...

Av Ulrika Eriksson - 27 maj 2012 21:00


Har vart en helt underbar dag,underbart väder..har njutit till fullo av denna dagen.   Morgonen började med att jag vid 8 tiden blev väckt av sonen och även maken med frukost på sängen och paket från min älskade son,blev så rörd av den presenten,...

Av Ulrika Eriksson - 27 maj 2012 20:45

Yeeeees Loreen vann hela Eurovision. Hon var helt magisk,hela uppträdandet,scennärvaron,sången ja allt var MAGISKT STORT grattis till dig Loreen du var absolut totalt den bästa All kärlek till dig och TACK ♥♥♥   ...

Av Ulrika Eriksson - 25 maj 2012 20:45

Denna dagen var en stor dag för mig... Den firades med familjen och vi åt gott på kvällen och umgicks... Skrev inget om detta  någonstans kändes inte som någon brydde sig direkt ändå om att detta var en väldigt speciell dag för mig.   Ett gra...

Twitter

Följ

BMI

  Startvikt och mått 2010-02-26

Vikt :: 135,8

BMI :: 49,9

Bröst :: 134,0

Stuss :: 133,0

Midja :: 135,0

 

Vikt och mått 2012-01-21

Vikt :: 74,8 

BMI :: 27,5

Bröst :: 95,0

Stuss :: 94,0

Midja :: 78,0


ღ Gästbok ღ Guestbook ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Presentation


41 årig kvinna som skriver om mitt liv efter GBP-OP,min vardag och fortsatta väg på min viktresa och mot framtiden,tankar och funderingar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards