byulrika

Direktlänk till inlägg 8 maj 2012

::Dagen jag väntat på::

Av Ulrika Eriksson - 8 maj 2012 09:00

Ja så är det verkligen till 100%


Jag har kämpat för att komma till denna dagen..mer än någon vet och kan förstå

Det är bara 11 mån och 2 veckor sedan operationen och allt har trots allt gått sjukt fort

Jag har kämpat som en galning och lagt in en högre växel det senaste 6 mån

och nog har det gett resultat  på träningen och den uthållighet och snabbhet jag lyckats jobba mig fram till

Och sedan har jag även gått ner ca 18 kg till på det senaste 6 mån och måtten har verkligen minskat

Så allt slit och kämpande är mer än värt det...närmar mig mer och mer slutet på min viktresa.


Idag är jag då framme vid denna dagen då det gäller sjukt mkt för mig,

jag ska alltså till överviktsenheten på den sista kontrollen om det blir som jag vill

Om alla värden är bra och jag har skött mig detta halvåret så kommer jag bli utskriven därifrån idag

Det är vad jag hoppas på iaf,och efter vad sköterskan sa för 6 mån så är det det som kommer ske idag

Och jag mår verkligen toppen dte känns inget konstigt eller jobbigt i kroppen alls så mina värden torde vara lika bra som sist,finns ingenting som pekar på något annat..och sist var dom perfekta,jag hade en toppenhälsa då och bör ha det även NU.


Och skött min kost och motion det har jag definitivt gjort

Jag äter exakt på samma sätt som jag gjort sedan operationen,jag har inte ändrat någonting

Jag äter det jag vet min kropp behöver bäst

Jag äter INTE något med socker i,inget godis,chips,fikabröd,söta drickor och absolut INGET alkohol överhuvudtaget.

Och träningen ja den är ett del av mitt liv,det har blivit en livsstil,älskar att springa som sagt och det är då det känns som att jag är fri och lever fullt ut....


Så med tanke på allt som jag gjort och gör för min egen skull mitt eget bästa så kommer detta bli en spännande dag för mig.


Kommer skriva här i bloggen om hur dagen gick.


Skriver inget idag på FB,om mina tankar in för denna dagen har valt bort att ens vara där idag

Många har valt att sluta läsa och kommentera min blogg så varför ska jag ens skriva om detta på FB

Hade man vart intresserad så hade personerna i fråga sökt sig till min blogg där jag skriver om det mesta i mitt liv.Får v'äl se om jag ens loggar in på Fb när jag kommer hem ...


...eller om jag bara skriver här om min dag,

denna dag som betyder så mkt för mig jag är så tacksam till er som visat er omtanke och skrivit till mig i min logg,

Jag har sett era inlägg men inte svarat,gör det nån annan dag..men ni ska veta att eran omtanke betyder mkt.Och uppskattas enormt mkt:)


Önskar alla som nu läser denna blogg en underbar dag.är övertygad om att min dag kommer bli minnesvärd,omtumlande :)


Love & Light & Respect

 
 
Ingen bild

Turid

8 maj 2012 09:25

Ja du ska se att de kommer att bli precis så som du vill ha det idag, de är jag helt säker på, som sagt du kommer att nå ditt sista och stora mål idag...LYCKA till hjärtat...kram <3<3<3

Ulrika Eriksson

8 maj 2012 09:30

Tack min goa ♥ Ja det känns i hela kroppen att detta kommer bli en lyckad dag,och jag vet ju redan vad dom sagt förut och dom har vart mer än nöjda med mig och det jag gjort..och kallat det för en solskens historia mm.Det känns bara underbart att vara framme vid denna dagen efter allt jag gjort och gått igenom ♥♥ Kram

 
Ingen bild

Pia

8 maj 2012 12:06

Det kommer säkert att gå bra idag o har ju förstått att du sköter ditt leverne so perfekt så allting e säkert bra.
Jag vet att jag har inte haft ork o läsa o kommentera som jag brukar men e inte alls iform så orkar knappt med mig själv vissa dagar. Så inte brist på intresse o följa din väg ska du veta men en del som e lite tufft just nu så fokuserar mest på mig själv just nu.

Lycka till idag. kram

 
Ingen bild

fidde

8 maj 2012 14:06

Du kommer rocka du är ju inte överviktig längre varför skulle du inte klsra de du är en stor inspiration. Försöker själv nu ändra så få vi se var det bär mig men du är enstor inspiration.
Nu rockar du där du är. Stort lycka till

 
Ingen bild

angel

8 maj 2012 14:49

detta kommer gå så bra jag är med dig i tankarna älskade uuunderbara du jag vet att detta kommer gå bra för nu är du en smal vacker underbar kvinna kraaam älskade hjärtat mitt

 
Ingen bild

katta

10 maj 2012 22:05

har gjort samma op som du för 6 månader sen .. tränar oxå mycket å mår som en prinsessa .. grattis till att du lyckats så bra :)

Ulrika Eriksson

11 maj 2012 07:20

Tack så mkt,ja visst mår man superbra=)Härligt att det gått bra för dig med=)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika Eriksson - 7 juni 2012 07:48

Ja jag har varken haft ork elelr motivation att skriva nått inlägg på en veckas tid..har vart FÖR mkt.... Känner mig så motiverad och fokuserad på att göra detta,och det kommer bli en underbar tid för mig det vet jag...20 veckor och det lär ju behöv...

Av Ulrika Eriksson - 30 maj 2012 20:30

Dagen har gått snart och jag har inte gjort så jättemkt... Eller ja jag har ju såklart diskat och fixat middag som vanligt Även hunnit med mediation  och vila... Behövdes efter morgonens cykeltur...   Cyklade nästan 2 mil idag och det är...

Av Ulrika Eriksson - 27 maj 2012 21:00


Har vart en helt underbar dag,underbart väder..har njutit till fullo av denna dagen.   Morgonen började med att jag vid 8 tiden blev väckt av sonen och även maken med frukost på sängen och paket från min älskade son,blev så rörd av den presenten,...

Av Ulrika Eriksson - 27 maj 2012 20:45

Yeeeees Loreen vann hela Eurovision. Hon var helt magisk,hela uppträdandet,scennärvaron,sången ja allt var MAGISKT STORT grattis till dig Loreen du var absolut totalt den bästa All kärlek till dig och TACK ♥♥♥   ...

Av Ulrika Eriksson - 25 maj 2012 20:45

Denna dagen var en stor dag för mig... Den firades med familjen och vi åt gott på kvällen och umgicks... Skrev inget om detta  någonstans kändes inte som någon brydde sig direkt ändå om att detta var en väldigt speciell dag för mig.   Ett gra...

Twitter

Följ

BMI

  Startvikt och mått 2010-02-26

Vikt :: 135,8

BMI :: 49,9

Bröst :: 134,0

Stuss :: 133,0

Midja :: 135,0

 

Vikt och mått 2012-01-21

Vikt :: 74,8 

BMI :: 27,5

Bröst :: 95,0

Stuss :: 94,0

Midja :: 78,0


ღ Gästbok ღ Guestbook ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Presentation


41 årig kvinna som skriver om mitt liv efter GBP-OP,min vardag och fortsatta väg på min viktresa och mot framtiden,tankar och funderingar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards