byulrika

Direktlänk till inlägg 8 maj 2012

::Möte på ÖVE::Yeeeesss::

Av Ulrika Eriksson - 8 maj 2012 20:00

Då ska jag försöka ta mig tid att skriva om tisdagens efterlängtade möte på överviktenheten.

Hände en hel del där så jag har behövt ett par dagar för att smälta allt....


Dagen började med att jag tog det lugn hela morgonen och fm och sedan lite lunch vid 11 och vid 12 var det dags ta tåget till Uppsala och bege mig upp till sjukhuset och övervikthetsenheten...

När jag kom till Uppsala så gick jag upp till sjukhuset och var i så pass god tid så jag satte mig och fikade på serveringen vid Ing 70 på akademiska sjukhuset,när det var ca 15 min kvar så gick jag upp till Ing 40 och en trappa upp och anmälde mig..allt flöt på och gick så bra så...


13:45 när jag hade tid hos dietisten så kom hon och hämtade mig i väntrummet på vån 4 och vi gick iväg och vägde mig,och med skor och kläder på så vart min vikt 68,3 kg(stämmer såklart inte med min väg för min riktiga vikt som jag går efter normalt så är vikten 67,5) Det första hon säger när vi kom in i rummet och jag hade satt mig ner...var att du väger ju för lite...jag såg ut som ett frågetecken kan jag tänka mig att hon tyckte...hon sa att det har gått alldeles för fort med viktminskningen...och ändå ligger inte mitt BMI enligt deras skalor på 25 än så vad hon går efter för nånting kan jag ju verkligen fråga mig...hon började fråga vad jag äter och om jag rör på mig...jag berättade såklart allt om vad och hur mkt jag äter och hur mkt jag tränar....då säger människan att hon tycker att jag ska sluta träna....jag blebv helt bestört och det märkte hon...och jag brast helt klart ut och sa att ALDRIG i livet att jag slutar träna...jag älskar att träna och mår grymt bra av det...så VARFÖR skulle jag sluta med det frågade jag..men det fick jag såklart inget svar på...sedan började hon fråga om jag äter före och efter träning och jag kände bara SUCK och var tvungen att förklara...att jag alltid äter före och efter...och att jag är helt och hållet på det klara med vad jag behöver äta för att må bra...sen i nästa sekund säger hon att hon är jättenöjd med hur jag äter och att alla värden är toppenbra...men att hon vill att jag ska lägga in 2 måltider till/dag  och även lägga på mer pålägg och äta tex en bit av det proteinrika som kött,fisk till maten,så det är ju bara något jag måste göra och försöka få in...känns sjukt jobbigt just nu att få ändra om detta med maten men jag gör allt jag möjligen kan för att SLUTA träna finns inte en chans att jag gör...

Hon var iaf trots detta tjafs som jag anser att det är om min vikt väldigt nöjd och sa att det är alldeles säkert att läkaren skriver ut mig...så superlycklig för dom sista orden från henne...


Sedan var det dags gå ner till vån 2 och sätta mig i det väntrummet och vänta på att få träffa läkaren...


Hon kom och hämtade mig och vi gick in i hennes rum och satte oss ner och så började hon prata med mig..Först frågade hon hur jag mådde och jag sa såklart att det var toppen och läkaren log och sa vad underbart...Sedan frågade hon vad vikten var som vi hade tagit hos dietisten och jag sa då 68,3 och att BMI då är ca 25,sen frågade hon vad min vikt var från allra första början..och jag svarade att jag vägde 135,8 som mest och läkaren hon bara brast ut FANTASTISKT !! och gjorde tummen upp åt mig,jättebra sa hon du har verkligen överträffat våra förväntningar enormt mkt,och att jag har gått ner nästan 20 kg dom senaste 5 månaderna är enormt tyckte hon,hon log och skrattade för hon såg hur lycklig och glad och stolt jag är över detta sa hon :))Hon sa oxå som dietisten att mina värden var toppen,jag har en toppen hälsa så hon förstod mkt väl att jag mår så bra som jag säger :))


Hon började sen fråga om hur jag kände det med överskottshuden och jag sa som jag känner det att jag aldrig kommer kunna gå på en badstrand eller i kort kjol eller shorts med denna huden som hänger på mage och lår och även armarna och bysten är ett problem,då sa hon att det är självklart att jag ska få en såkallad skönhetsoperation för att åtgärda detta så att min hud passar till min nya smala kropp...och jag blev överlycklig för jag har vart oroad att jag inte skulle uppfylla kraven för detta...detta är viktigt för mig för jag vet att jag kommer aldrig trivas fullt ut och vara helt nöjd om jag ska ha denna hud hänga så detta var superbra nyheter för mig..Läkaren sa att jag är redan nu kvalificierad till en sån operation endast pga av den enorma viktminskningen på ca 68 kg...men hon sa att eftersom min vikt inte är stabil än så skulle det vara ett misstag och göra detta NU,och jag håller helt och hållet med henne,det är bättre vänta tills jag haft en stabil vikt ett tag och sedan göra detta...så hon sa att om 1 år blir jag kallad för bedömning och sedan ska det kunna bli ganska snart en op ang detta...Hon saoxå att jag kunde väga nått mellan 60-65 och att min vikt idag inte alls är för lite som dietisten sa och de var skönt att höra faktiskt,men tillade läkaren du ska veta att du redan nu är så smal och fin ,men att hon självklart förstår att jag vill passa helt och hållet i min nya sdmala kropp utan en massa överskottshud som hänger och hon sa att det är meningen att man ska kunna känna sig bekväm i att klä sig i en bikini och gå till stranden..så självfallet ska du få hjälp med detta.


Sedan frågade hon om vi var överens om denna planen inför framtiden.

Hon sa du blir nu utskriven härifrån men att jag kallar dej om 1 år för bedömning.Hon berömde mig om och om igen och hon sa att allvarligt talat så har du gjort precis som vi vill att ALLLA som gör denna op ska göra du är en mönsterpatient och bättre omdöme kan jag ju inte få.Fick även se min viktkurva och det var en upplevelse i sig kan jag säga,det är en sak att veta vad man gått ner och inse hur mkt det egentligen är men att se denna viktkurvan var fantastiskt en wow upplevelse för mig..


Sedan tackade hon och sa att då var vi klara så jag gick därifrån och ner och ut kändes så fantastiskt omtumlande alltihopa...Jag hade nått mitt nästa stora mål och med dom högsta betygen i från läkaren wiiieeeee


Är så superglad för detta och nu har jag verkligenm ett nytt stortmål att kämpa för framöver,att komma ner på ett BMI en bit under 25 och hålla det stabilt sen,snacka om att detta stärker min motivation.är så lycklig så jag kan inte ens förklara...Jag kommer få göra denna resan fullt ut Wiiiiiieeeeeeee


Efter detta ringde jag maken och berättade och han blev såklart väldigt glad för min skull,och sedan hängde jag med honom på jobbet ett tag och den sista 1½ timmen innan han slutade jobbet så satte jag mig på serveringen och tog kaffe och smörgås,sedan hade vi sällskap hem..och när vi kom hem så fixade jag middagen och sedan lag jag mig redan vid 20:30 jag var helt slut efter denna dagen...


som var så omtumlande,fantastiskt underbara dag med inslag av irritation mot dietistens förslag...Men jag kan bara säga att jag känner min kropp och  vad jag klarar av och orkar och vad jag måste göra för att må som bäst..så hon kan helt enkelt glömma att jag skulle sluta med träningen!!


Detta var den avgörande dagen för min del och slutet på min viktresa och början på fortsättningen mot en framtid där jag kommer vara fullt lycklig och helt amazing ♥ ♥


All kärlek till er alla !!!


/Ulrika E

 
 
Ingen bild

fidde

10 maj 2012 15:39

Gud vad härligt att höra vännen min du är så duktig jag visste du skulle rocka där inne. Kom ihåg nu gumman du är ingen tjockis längre. Du är smal. Fin o duktig hoppas du är stolt över dig själv. Det är jag du är amazing. Kram

Ulrika Eriksson

10 maj 2012 15:48

åhh tack så mkt vännen dina ord går rakt in i hjärtat,och jag känner mig så smal,har aldrig vägt så här lite i mitt vuxna liv och älskar mig själv för första gången,allt jag gjort har vart för min egen skull och ärligt talat så är jag superstolt över mig själv kram

 
Ingen bild

daniela

10 maj 2012 15:49

omg säger jag bara den där dietisten e ju bra konstig...väger för lite och sluta träna ..jisses vad har hon innanför skalet...kramar om..nej du kämpa på....<3<3...
jisses grattis till detta fina besked om op för din överskottshud...super glad för din skull som alltid...sänder all lycka till tills du uppnått allt inom vikt och op...inom 1 år hoppas verkligen du blir nöjd hjärtat kramar i massor<3 grattis grattis igen och igen<3

Ulrika Eriksson

10 maj 2012 15:54

tack darling ♥ ja du det kan man verkligen undra,men så reagerade jag som jag gjorde och är så jäkla glad att jag idag kan säga vad jag tycker och det gjorde jag ju till henne,kan säga att hon märkte vad jag tyckte och gav upp det där snacket som tur var.
hehe jag är väldigt bestämd av mig och låter ingen köra över mig :))
ja det känns underbart...kommer aldrig vara helt nöjd om jag inte får ta bort denna överskottshud sedan får väl folk tycka man är knäpp som vill göra en sån operation,och ja jag måste ta den chansen när jag får den.tack älsklingen min ♥♥♥

 
Ingen bild

Turid

10 maj 2012 15:55

Men åååå va jag blir glad verkligen superglad för din skull och att de blir bra även de andra så småningom, säger bara som jag har sagt flera gånger ett megastort GRATTIS....kram

Ulrika Eriksson

10 maj 2012 15:57

åhh tack min goa,din glädje för min skull betyder enormt mkt och värmer mitt hjärta tusen tack kramar i massor till dig ♥♥

 
Ingen bild

Pia

10 maj 2012 16:43

Grattis till dig min vän. Så otroligt skönt för dig o sen få höra detta av läkaren också. Vet ju att du e stenhård med vad du äter o det ska man vara o säkert inte alla som sköter sig som du gör o då kan de inte va så motiverade tycker man ju. Så glad för din skull o kan förstå att du e överlycklig :) kram

Ulrika Eriksson

10 maj 2012 16:56

Tack så mkt=)jag har fått höra ett antal ggr att det inte är många som är så här noga och verkligen ändrar allt,så nog är jag stolt över mig själv att jag gjort på det sättet jag gjort från början till slut på min viktresa,kram

 
Ingen bild

Lina

10 maj 2012 16:44

Fantastiskt. Du har gjort en underbar förändring.

Ulrika Eriksson

10 maj 2012 16:54

tack

 
Linda

Linda

10 maj 2012 17:09

Grattis gumman. Jag är så glad för din skull, du har ju varit så duktig så. Underbart. Kram <3<3<3

http://adnilas.blogg.se

Ulrika Eriksson

10 maj 2012 17:26

ohhh tack gumman dina ord värmer mitt hjärta enormt mkt kraaam ♥ ♥ ♥

 
Ingen bild

Elisabet Lindberg

10 maj 2012 17:58

Otroligt bra gjort,vilken resa du gjort.Jag tycker det låter helt sjukt att hon bad dig sluta träna.Du mår ju bra av det och det behöver kroppen för att fortsätta må bra.Det här tyckte jag var roligt att läsa,jag är så imponerad av din beslutsamhet.
Kramis

Ulrika Eriksson

10 maj 2012 18:06

Åhh tack vännen min,ja jag trodde inte jag hörde rätt,för hela detta går ju ut på att man ska röra på sig och äta rätt vilket jag kämpar med hela tiden,tusen varma tack dina ord värmer mitt hjärta kram♥♥♥

 
Ingen bild

angel

10 maj 2012 19:13

oootrligt vikken resA DU gått igenom älskade sis men att ens dietisten säger en sån sak de är ju din kropp ju.. ja jag är så glad för din skull va du åstadkommit och gjort under denna resa.. är glad att va få veta lite de gör en så motiverad att fixa detta jag ska gå igenom kraaaam love u sis massor

Ulrika Eriksson

11 maj 2012 07:26

åhh tack älskade sis♥ Ja det är väldigt konstigt efetrsom dom hela tiden innan op och efter säger att det är såå viktigt att man ska röra på sig helst lite varje dag..så ärligt så fattar jag inget av vad hon svammlade om,men som sagt dte är min kropp och jag vet exakt vad jag behöver för att må som bäst.
oja det förstår jag hjärtat och dte är bara att fråga om du undrar nått speciellt,finns här för dig älskar dig ♥♥

 
Catarina

Catarina

11 maj 2012 09:09

Vill bara säga Grattis! Du är helt fantastisk! Jag har en nära vän som nyss börjat sin resa så jag vet vad ni går igenom och för henne är det inte bara vikten som går ner utan hon får kämpa med det psykiska oxå. Ha det så jättebra och var verkligen stolt över dig själv.
Mvh Catarina

http://keckla.bloggplatsen.se

Ulrika Eriksson

13 maj 2012 08:36

Tackar så mkt:)Din kommentar gör mig väldigt glad..ja jag är superstolt över mig själv och de jag lyckas med.
Jag har ju oxå jobbat med mitt psykiska måeende väldigt mkt,innan min resa började led jag av djupa depressioner,panikångest,ångest,socialfobi,idag har jag allt detta under kontroll och mår superbra och har tappat nästan 70 kg under resan och fått det liv jag alltid velat ha så jag är superstolt och lycklig idag,

 
Stamp-E

Stamp-E

11 maj 2012 09:40

ja det är surt när man själv är så glad o stolt o så tycker andra att nu är det bra.... jag har själv gått ner över 72 kilon på 16 månader, men endast genom att lägga om kosten och tränat hårt, och folk i min nära omgivning börjar klaga på att nu är det bra, o när ska du "sluta" o sånt shit.... vadå sluta? jag har ju lagt om hela mitt liv, detta är ingen bantningskur, this is the new me :) so just go for it girl, du vet bäst själv! trevlig helg. Stamp-E

http://stamp-e.bloggplatsen.se

Ulrika Eriksson

13 maj 2012 08:33

Tack så mkt=) ja du jag håller med dig,tur jag inte lyssnar på dom som tycker nått annat än jag själv,jag har kört mitt eget race hela denna resan och det kommer jag fortsätta med,hade definitivt inte kommit så här långt annars om jag lyssnat på alla som tyckt jag skulle göra annorlunda,
Får säga grattis och starkt jobbat till dig.Hoppas helgen vart trevlig för dig./Ulrika E

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika Eriksson - 7 juni 2012 07:48

Ja jag har varken haft ork elelr motivation att skriva nått inlägg på en veckas tid..har vart FÖR mkt.... Känner mig så motiverad och fokuserad på att göra detta,och det kommer bli en underbar tid för mig det vet jag...20 veckor och det lär ju behöv...

Av Ulrika Eriksson - 30 maj 2012 20:30

Dagen har gått snart och jag har inte gjort så jättemkt... Eller ja jag har ju såklart diskat och fixat middag som vanligt Även hunnit med mediation  och vila... Behövdes efter morgonens cykeltur...   Cyklade nästan 2 mil idag och det är...

Av Ulrika Eriksson - 27 maj 2012 21:00


Har vart en helt underbar dag,underbart väder..har njutit till fullo av denna dagen.   Morgonen började med att jag vid 8 tiden blev väckt av sonen och även maken med frukost på sängen och paket från min älskade son,blev så rörd av den presenten,...

Av Ulrika Eriksson - 27 maj 2012 20:45

Yeeeees Loreen vann hela Eurovision. Hon var helt magisk,hela uppträdandet,scennärvaron,sången ja allt var MAGISKT STORT grattis till dig Loreen du var absolut totalt den bästa All kärlek till dig och TACK ♥♥♥   ...

Av Ulrika Eriksson - 25 maj 2012 20:45

Denna dagen var en stor dag för mig... Den firades med familjen och vi åt gott på kvällen och umgicks... Skrev inget om detta  någonstans kändes inte som någon brydde sig direkt ändå om att detta var en väldigt speciell dag för mig.   Ett gra...

Twitter

Följ

BMI

  Startvikt och mått 2010-02-26

Vikt :: 135,8

BMI :: 49,9

Bröst :: 134,0

Stuss :: 133,0

Midja :: 135,0

 

Vikt och mått 2012-01-21

Vikt :: 74,8 

BMI :: 27,5

Bröst :: 95,0

Stuss :: 94,0

Midja :: 78,0


ღ Gästbok ღ Guestbook ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Presentation


41 årig kvinna som skriver om mitt liv efter GBP-OP,min vardag och fortsatta väg på min viktresa och mot framtiden,tankar och funderingar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards