byulrika

Alla inlägg under maj 2012

Av Ulrika Eriksson - 8 maj 2012 09:00

Ja så är det verkligen till 100%


Jag har kämpat för att komma till denna dagen..mer än någon vet och kan förstå

Det är bara 11 mån och 2 veckor sedan operationen och allt har trots allt gått sjukt fort

Jag har kämpat som en galning och lagt in en högre växel det senaste 6 mån

och nog har det gett resultat  på träningen och den uthållighet och snabbhet jag lyckats jobba mig fram till

Och sedan har jag även gått ner ca 18 kg till på det senaste 6 mån och måtten har verkligen minskat

Så allt slit och kämpande är mer än värt det...närmar mig mer och mer slutet på min viktresa.


Idag är jag då framme vid denna dagen då det gäller sjukt mkt för mig,

jag ska alltså till överviktsenheten på den sista kontrollen om det blir som jag vill

Om alla värden är bra och jag har skött mig detta halvåret så kommer jag bli utskriven därifrån idag

Det är vad jag hoppas på iaf,och efter vad sköterskan sa för 6 mån så är det det som kommer ske idag

Och jag mår verkligen toppen dte känns inget konstigt eller jobbigt i kroppen alls så mina värden torde vara lika bra som sist,finns ingenting som pekar på något annat..och sist var dom perfekta,jag hade en toppenhälsa då och bör ha det även NU.


Och skött min kost och motion det har jag definitivt gjort

Jag äter exakt på samma sätt som jag gjort sedan operationen,jag har inte ändrat någonting

Jag äter det jag vet min kropp behöver bäst

Jag äter INTE något med socker i,inget godis,chips,fikabröd,söta drickor och absolut INGET alkohol överhuvudtaget.

Och träningen ja den är ett del av mitt liv,det har blivit en livsstil,älskar att springa som sagt och det är då det känns som att jag är fri och lever fullt ut....


Så med tanke på allt som jag gjort och gör för min egen skull mitt eget bästa så kommer detta bli en spännande dag för mig.


Kommer skriva här i bloggen om hur dagen gick.


Skriver inget idag på FB,om mina tankar in för denna dagen har valt bort att ens vara där idag

Många har valt att sluta läsa och kommentera min blogg så varför ska jag ens skriva om detta på FB

Hade man vart intresserad så hade personerna i fråga sökt sig till min blogg där jag skriver om det mesta i mitt liv.Får v'äl se om jag ens loggar in på Fb när jag kommer hem ...


...eller om jag bara skriver här om min dag,

denna dag som betyder så mkt för mig jag är så tacksam till er som visat er omtanke och skrivit till mig i min logg,

Jag har sett era inlägg men inte svarat,gör det nån annan dag..men ni ska veta att eran omtanke betyder mkt.Och uppskattas enormt mkt:)


Önskar alla som nu läser denna blogg en underbar dag.är övertygad om att min dag kommer bli minnesvärd,omtumlande :)


Love & Light & Respect

Av Ulrika Eriksson - 3 maj 2012 21:00

Denna dagen är en mkt stor dag för mig 

detta är dagen då jag nådde mitt allra största mål

All övervikt är borta efter 2 år och 2 mån kämpande så är jag nere på normalvikt

Det är en helt otrolig känsla som inte går att beskriva den måste upplevas

är meningslöst försöka förklara för har man inte gått igenom detta själv så kan man inte riktigt förstå

En massa känslor inom mig i ett kaos kan knappt tänka klart

Men är superlycklig och stolt

Nu är det bara att fortsätta på samma sätt med alla förändringar jag gjort under denna tiden

som blivit en del av mitt liv det är så jag lever idag,precis som mitt mål vart från första början

Ett STORT tack till alla som grattat mig till detta STORA målet det betyder massor


<3 <3 <3

Av Ulrika Eriksson - 2 maj 2012 08:45

Älskar mitt liv jag har idag och det bästa är att jag skapat det själv med att göra aktiva val längs vägen sedan den dagen jag bestämde mig för att  NU eller ALDRIG måste jag göra nånting för att förändra...för annars kommer jag dö i förtid....


Och jag började göra förändringarna för lite mer än 2 år och 2 månader sen och jag har stenhårt hållt fast vi varje förändring och inte släppt på min kontroll och självdiciplin en tum...det har vart full focus och motivation på det som är rätt för MIG...och att fuska med mat och motion det skulle aldrig ha tagit mig dit jag är idag så för mig har det vart att stenhårt hålla fast vi det nya och kämpa dag för dag...och så har det tillslut blivit mitt NYA liv som börjar kännas som att de inte är så nytt utan det är MITT liv IDAG...ett liv jag kämpat för så mkt så det kan ingen ens förstå fullt ut...och jag tycker själv att jag förtjänar att må så bra som jag gör idag och att ha funnit det rätta det som får mig att se framåt och inte sitta och älta och beklaga mig som så många andra gör...sådant orkar jag många ggr inte ens lyssna på längre...


På tal om att klaga så har jag definitivt lessnat på FB för många har uppenbarligen börjat använda den sidan som nån klagomur och vissa dagar så orkar jag bara inte se det...så det blir mindre och mindre FB för mig...för mig finns bara att göra det rätta och bästa för mig själv och det är absolut inte att sitta vid FB och se allt elände...thats it !!!!


Idag blir det nog en ganska lugn dag...ska tvätta en maskin tvätt och ta disk och fixa mat som vanligt men för övrigt blir det lugnt fram till ikväll...då ska jag och syster ut och springa förhoppningsvis får jag säga allt beror på hur syster mår efter eftermiddagen...jag tänker på dig älskade syster och hoppas vi ses ikväll som planerat ♥♥♥


Vi ska i sådana fall springa en ny 5 km runda för att få lite mer omväxling...har märkt att det blir bättre resultat om man varierar och inte kör samma vända jämt...är bara bra att köra olika hårda rundor...det ger en bra träning för kroppen..så det ska bli intressant och se hur dte känns med denna nya rundan :)))


Måste oxå nämna att jag är grymt imponerad av dom framsteg jag och min syster gjort att vi nu kan öppna så hårt som att springa den första km på 6:14 som vi gjorde igår och då har jag i minne att när vi började denna träningen för ca 1½ månad sen så var tiden 8:15 på första km..så nog har vi gjort framsteg och det är helt underbart att känna att jag har dessa tider och kraft och energi i kroppen att jag klarar detta...och vi slog vår tid med 25 sek igår på denna 4,6 km vändan och det är absolut ingen dålig tid att springa på 31:47 som vi klarade igår,Bra gjort av oss,HEJA på oss syster ♥♥


Vet att jag tappat många läsare på senaste månaden och har bestämt att inte bry mig om att jaga läsare,uppenbarligen är de jag skriver om som sker i mitt liv inte intressant och då är det inget jag ska lägga energi på och dom som vet med sig att dom läser min blogg behöver inte ens kommentera detta för det är ju självklart att jag INTE menar er !!!!


Nu ska det bli lite kaffe här innan tvätt och handling står på tur för mig!!!


Ha en underbar dag ni som läser min blogg!!!


Love & Light & Respect



Av Ulrika Eriksson - 1 maj 2012 18:00


  Det var en underbar första MAJ här i Tierp,njöt av dagen och solen ♥♥

Var ute och sprang med syster och det gick grymt bra för oss ♥♥

Det var en helt amazing day i mitt liv ♥♥


Love & Light & Respect

Twitter

Följ

BMI

  Startvikt och mått 2010-02-26

Vikt :: 135,8

BMI :: 49,9

Bröst :: 134,0

Stuss :: 133,0

Midja :: 135,0

 

Vikt och mått 2012-01-21

Vikt :: 74,8 

BMI :: 27,5

Bröst :: 95,0

Stuss :: 94,0

Midja :: 78,0


ღ Gästbok ღ Guestbook ღ

Fråga mig

1 besvarad fråga

Presentation


41 årig kvinna som skriver om mitt liv efter GBP-OP,min vardag och fortsatta väg på min viktresa och mot framtiden,tankar och funderingar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards